Dag 8: Bad-Karlshafen - Allendorf (85 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 8: Bad-Karlshafen - Allendorf (85 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 8: Bad-Karlshafen - Allendorf (85 km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

13 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Het weer was een stuk kouder dan voorgaande dagen, we hebben overigens tot nu toe perfect weer met heel weinig regen. Dus de lange broeken maar aangedaan en deze zouden de hele dag aan blijven. Het was weer een zeer afwisselende route door dorpjes, langs de rivier de Wesel en de Werra, door bos en door weiland heen. Gestopt in de plaats Hann-Munden voor choco en taart. Hann-Munden is overigens een hele mooie plaats met allemaal mooie vakwerkhuizen. De rust van de vorige dag heeft mij goed gedaan. Vandaag ging het weer een stuk beter met de benen alhoewel ik nog steeds geen klimmer ben. Zal thuis eens naar verzet laten kijken, ik denk dat dit voor het type fietser wat ik ben nog wel wat verbeterd kan worden. Om 16.00 uur kwamen we aan in Allendorf en besloten om hier te overnachten. Weer een wat kortere dag dus. De totaalteller staat nu op 693,5 km. Naar Praag zijn het nu nog ongeveer 700 km, we schieten al aardig op dus. Maandag 21 mei willen we in Praag zijn dus dat moet lukken. Moeten we wel nog iedere dag ongeveer 70 à 80 km blijven rijden. Ik vermaak me nog steeds prima. Je kunt het vergelijken met een motor vakantie alleen gaat alles wat langzamer en zijn de wegen nog wat kleiner en soms zijn dit bos- of grindpaden. Ook geniet je intenser van de dingen om je heen. Straks weer even de kettingen doen zodat ze er morgen weer fris bij staan. Hierna lekker eten bij de Italiaan en een lekker biertje (Ja Sjaak iedere avond nemen we er minimaal een ;-))

Auf wienerscnitzel en Tot schrijfs!

  • 13 Mei 2012 - 20:22

    Nelleke:

    Het ligt echt niet aan het verzet Wim.
    Had jij een hekel aan rondjes rennen tijdens de voetbaltrainingen?.
    Juist, ik ook.
    Het zit er bij ons niet in maar je moet omhoog wil je verder komen.
    Zien jullie nog wat Oostduitse dorpjes?. Die nog niet helemaal gerenoveerd zijn bedoel ik.
    Liefs en welterusten

  • 14 Mei 2012 - 09:07

    Jaap En Ella:

    Ook hier moet je de ketting smeren net als mijn duc zeker?
    Ik kan me voorstellen hoe je kan genieten en ik lees ook met een beetje weemoed dat ik het niet meer kan maar je weet nooit.
    Geniet van de omgeving
    Geniet van de ruimte
    Geniet van de rust
    Geniet van de bosrand je zal ze zeker zien denk ik
    Blijf genieten en ook van je pilsje en ven de heerlijk snitzels.

    het is je allemaal van harte gegund na alle kilometers die jullie maken

    kus Ella

  • 14 Mei 2012 - 19:17

    Sandra :

    Wat hebben jullie het leuk hè ,en wat hebben jullie al veel km gereden .... Ik ben blij dat het zo goed gaat en trots op het feit dat je doet wat je graag wilde doen ....ga zo door dan komen jullie er wel .Praag pas maar op ,ze komen eraan ! Xxxx

  • 15 Mei 2012 - 12:42

    Ben:

    Wim wbt verzet: kan je je grootste tandwieltje achter niet laten vervangen door een met 2 of 3 tanden meer dat scheelt een slok op een borrel volgens mij kan dat ook bij een duitse rijwielhersteller.
    Nog even over je dalingscapaciteiten dat ligt natuurlijk aan je bouw!!!! Heb je al je maximale daalsnelheid gemeten? Ik begon te remmen bij 71 km/uur. Ik hoor van je.

  • 16 Mei 2012 - 17:36

    Hans:

    toen ik 10 jaar was mocht ik met familie mee naar Duitsland. Volgens mij zaten wij toen op een camping aan de rivier de Wesel. Ik was toen met mijn neefje met een bootje de rivier over gestoken Door de sterke stroming waren we toen ver afgedreven. Door jouw verhalen komen er jeugdherrinneringen bij me naar boven. Jullie zijn nu op de helft. Klasse hoor

  • 21 Mei 2012 - 16:54

    Sjaak Betjes:

    Zo te lezen wordt er ook veel koek en taart gegeten. Geniet er maar van tijdens het fietsen verbrand je genoeg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 23975

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: