Dag 9: Allendorf - Gerstungen (93 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 9: Allendorf - Gerstungen (93 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 9: Allendorf - Gerstungen (93 km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

13 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

De dag begon stralend. Strak blauwe lucht en de zon hoog aan de hemel, alleen de temperatuur bleef wat achter (4 graden). Dus lekker warm aangekleed en onderweg voor weer een mooie dag. Het was echt een prachtige ochtend zo in de natuur. Dauw op het water, prachtige groene kleuren. Zoals Arie vanmorgen zei " de km's en dagen glijden en vliegen onder onze wielen door". En zo is het zei de vader van Dik Trom dan altijd. De route ging vandaag weer een heel stuk langs de rivier de Werra. Dan weer over asfalt, dan weer over bospaden en dan weer over een grindpad. Wat een rust om je heen, heerlijk om dat zo te ervaren! Alleen het knisperende geluid van het grind of de takjes (als ik de oortjes van de I-Pod niet in heb) door en onder de ronddraaiende wielen en de fluitende vogels zijn vaak alleen maar te horen. In Eschwege weer heerlijke taart met warme choko en even mijn moeder gebeld vanwege Moederdag. Vervolgens richting de plaats Wanfried en onderweg bij de bakker weer broodjes gehaald voor de lunch. De benen doen het weer goed en het hoofd deed het al goed. Al moet ik wel zeggen dat ik vanmorgen de benen even heb geholpen met midalgan (dankjewel Patty). Onderweg nog een Mc Donalds bezocht voor internet maar dat werkte niet. De latte machiato was overigens heerlijk! Het eindpunt voor vandaag was het overbekende Gerstungen ( wie kent het niet) waar we overnachten in Pension Wolff! Keurige kamer en heerlijke douche. Heerlijk gegeten in een Gaststatte voor 11 euro de man, soep, uiteraard schnitzel en een biertje. Wat wil een mens nog meer. Op naar dag 10! Afgelopen verslagen getypt vanaf mijn I-Pod, viel niet mee moet ik zeggen maar ik had het er graag voor over. Arie vond het te lang duren en is maar alvast gaan slapen (en snurken).

Ik zeg tot schrijfs en werkse morgen, zal aan jullie denken als ik mijn kilometers maak ;-)

  • 13 Mei 2012 - 20:56

    Heleen Hans:

    Het is geweldig om jullie reisverslagen te lezen met veel bewondering.
    elke dag weer 80 to 90 km fietsen.
    De beloning is een schnitsel en een biertje, ik begrijp dat je daar voor wil gaan. Nu al over de helft van de trip, dat wordt dus aftellen.

  • 13 Mei 2012 - 21:00

    Nelleke:

    Mijn man snurkt dus ECHT niet. Of ik moet na 37 jaar huwelijk hoognodig naar Schooneberg hoorcomfort.
    Superdag gewenst voor morgen.

  • 14 Mei 2012 - 05:54

    Gabrielle En Rob:

    Zo mannen jullie gaan echt als een speer. En dat met al die schnitzels,bierkes enzo...tjonge jonge...ik wordt er jaloers van...van dat eten bedoel ik..... hebben de kaart naast de pc liggen...dus we follow you
    on the foot of is het food...? succes maar weer vandaag

  • 14 Mei 2012 - 09:14

    Ella:

    het was een heel boekwerk wat je hebt getypt man en ik vind het heerlijk om te lezen ik zie je in gedachten gaan.
    Vraagje rijden jullie naast elkaar of net als wij achter elkaar? gewoon voor het meeleven ik weet hoe het is om heerlijk achter je aan te rijden en te volgen niet nadenken althans niet heel veel en dan maar gaan, doppen in billen gesmeerd en de voetjes de spieren ook niet vergeten van de kuiten en de boven benen en laat ze dan maar draaien die pedalen.

    Je hebt je oordoppen niet mee zeker voor het snurken had een heel eind gescheeld denk ik. Maar als je moe bvent en dan ben je zeker dan val je wel in slaap.
    Een sugestie van mij kussen recht op gat er in slaan en leg je hoofd neer trek de punten van je kussen in je oren en maffen. succes ik hoop dat het helpt dikke ,kus en weltrusten liefs Ella

  • 14 Mei 2012 - 10:17

    Nelleke:

    Arie misschien wil je ook eens wat schrijven? Dat talent heb je zeker en dan heb ik ook wat meer het idee dat je ook mee rijdt.
    Hier is het vandaag winderig weer maar tot nu toe droog. Hoop dat jullie ook zonder regen van alles om jullie heen mogen genieten.
    Fijne dag

  • 14 Mei 2012 - 11:04

    Robert En Louise:

    Hallo manne!
    Ben er in mijn lunchpauze maar even voor gaan zitten om al jullie verslagen door te lezen. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben zonder allerlei lichamelijke ongemakken. Wel een belevenis hoor, zo'n fietstocht. Knap van je Wim, dat je naast het fietsen ook trouw elke dag je verslag schrijft.
    Nog heel veel plezier toegewenst en we blijven jullie volgen.

  • 14 Mei 2012 - 11:23

    Team Van Eijk:

    Beste Wim en Arie, super dat we mee mogen genieten van jullie tocht, als ik het zo lees hebben jullie het echt naar je zin, goed bezig hoor! veel plezier nog ! En Wim je kan ook reisgidsen gaan schrijven heb ik al door.
    Groeten , John


  • 14 Mei 2012 - 11:53

    Ronald:

    goed bezig mannen. Lees dat je genoeg vrouwen tegenkomt onderweg om je billetjes in te smeren dus dat komt zeker goed.
    En ja jij moet weten willem als geen ander hoe belangrijk onderhoud is . maak je wel even een SAP bonnentje hahahahahha.
    Jullie zijn over de helft dus alle vertouwen dat jullie op schema aankomen, had trouwens ook niet anders verwacht mannen.
    have Fun and take care

  • 14 Mei 2012 - 16:53

    John:

    toch maar even een keer een reactie.
    Petje af hoor vriend, met zo'n doorzetter gan ik straks in september zonder problemen mee op reis. Blij dat ik dan alleen maar wat gas hoef te geven en af en te wat wiebelen met mijn linkervoet om het juiste "verzet" te kiezen. Veel succes verder!

  • 14 Mei 2012 - 17:57

    Wil Ne George:

    Hallo fietskampioenen.
    Tot nog toe alle verslagen van jullie gelezen.Hardstikke leuk. Nou als jullie weer thuis zijn ,eerst maar een lekkere schintzel laten bakken door Nelleke en Sandra.Want dat is weer eens wat anders dan een schitzel.
    Hou alles heel en gezond.En nog hele fijne fiets dagen samen
    Groetjes Wil en George

  • 14 Mei 2012 - 19:28

    Sandra :

    Nou ,ik kan het me voorstellen hoor als je s,morgens de zon op ziet komen ,en tussen de bomen door ziet schijnen . Ik reed vanmorgen weliswaar via Holland op zijn smalst naar mijn werk via de sluisen,met ook een behoorlijk windje ,naar mijn werk . Maar heb ook genoten van alle natuur wat nu uit de grond schiet . Je ziet de wereld weer groen worden en dat geeft zo,n goed gevoel . Geniet van alles wat je mee gaat maken. De afgelegde km krijg je niet meer terug,tenzij je er aan terug denkt ,dus probeer alle mooie momenten op te slaan . Heel veel liefs van mij !

  • 14 Mei 2012 - 20:04

    Madeleine:

    Met een grote kop thee in mijn hand heb ik weer alle verslagen gelezen. Jullie zijn al bijna op de helft. Fijn dat jullie het leuk hebben met elkaar. Stoer, hoor! Zo'n fietstocht! Hier alles goed. Dikke kus aan jullie beide.

  • 14 Mei 2012 - 20:04

    Anita:

    Hallo mannen.
    Thuis gekomen met mij buikje vol.Lekker bloemkool met een balletje in Beverwijk gegeten. Ja Wim ik heb heb even gebruik gemaakt van jou plekkie. Bob en patty ook aan tafel gezellig.Koffie en toen even jullie reisverhaal gelezen. knap hoor jullie trappen zo heel wat kilometers weg. En dan ook zorgen dat wij iets over jullie lezen.Dus dat biertje voor het slapen gaan verdienen jullie.
    Ga zo door. Veel plezier.Blijf genieten van alles om je heen.
    groetjes van Anita.

  • 16 Mei 2012 - 17:49

    Hans :

    Het leest weer als een fanntastische dag. Fijn dat jullie zo van de natuur kunnen genieten. Je verslagen zijn echt prettig om te lezen. Het is een echt reisverslag zodat we weten wat jullie beleven. Jullie hebben bij de mc Donals toch wel iets gegeten? Daar kon je iets anders eten dan schnitzel. Ik was zondag in Amsterdam en had mijn auto geparkeerd op de Prinsengracht. Ik was nog nooit met de auto zo ver in Amsterdam geweest. Ik hoop dat alles goed blijft gaan met jullie

  • 16 Mei 2012 - 18:33

    Dick:

    Hallo Lui
    Zo te lezen hebben jullie het nog steeds naar de zin. Hoe bevalt het "training on the job" overigens Wim ? Volgende keer toch wat meer trainen ? Wat geet het overigens hard !

  • 17 Mei 2012 - 08:29

    Diana:

    lieve ome wim
    Ik lees elke keer weer u verhalen maar heb niet genoeg tijd om iet terug te schrijven, vandaag wel.
    Ik wordt al moe als ik u verhalen lees 80 a 90 km fietsen.
    Ik ben heel erg trots op u, het is niet niks.
    Geniet er nog even van met z`n 2en en tot schrijfs.
    Gr aan ari

    liefs diana

  • 21 Mei 2012 - 16:56

    Sjaak Betjes:

    Gaat goed mannen ben trots op jullie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 23971

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: