Dag 21: Kampen - Waarland (126km) - Reisverslag uit Waarland, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 21: Kampen - Waarland (126km) - Reisverslag uit Waarland, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

26 Mei 2012 | Nederland, Waarland

Zo, de laatste rit staat op het programma. Zoals eerder gezegd een jaar geleden ontstaat er een idee, Je gaat je voorbereiden, de nodige spullen aanschaffen en je gaat er naar toe leven. Je geestelijk voorbereiden. Je neemt jezelf voor om ook een trainingsprogramma te gaan volgen en op de dag dat je weg gaat (5 mei 2012) weet je dat je veel te kort getraind hebt. Zeg maar eigenlijk niets.
Nu is het 25 mei en heb je 20 fietsdagen gehad waarvan je er ook daadwerkelijk 19 op de fiets hebt doorgbracht. In deze 19 dagen hebben we totaal 1472km gefietst.
En dan staan we nu voor de laaste rit van deze fietsvakantie. Een heel apart gevoel.
Omdat de dagafstand langer was vroeg ontbeten en om 8 uur zaten we op de fiets. Het weer was wederom heerlijk. Wat hebben we een geluk gehad met het weer tijdens deze vakantie. De eerste twee weken wel wat koud, maar daar konden we ons goed op kleden. De laatse dagen koersbroek en koersshirt weer. Regen onderweg bijna niet gehad en als het regende waren wij net iets anders aan het doen ;-)! Goede planning zullen we maar zeggen.

Vanuit Kampen richting IJsselmuiden, Ens en Nagele. Startend langs de Ijssel en, ja wel hoor wind in den rug :-). Dat beloofd wat voor vandaag!
Vanuit Nagele, langs de dijk waar al de windmolens staan, richting Lelystad. We gingen als een speer dus de kilometers vlogen onder onze banden door en de versnelling stond continu op grote blad voor. In Lelystad nog een oud Hoogoven collega tegenkomen waar we nog even leuk hebben mee staan praten en hierna langs Bataviastad richting de dijk (Lelystad-Enkhuizen). Voor de dijk nog even de maag voorzien van wat brandstof en hierna richting Enkhuizen waar we wilden lunchen. Het eerste stuk van de dijk, ik denk zo'n 5 km, wind pal tegen. Om vervolgens een draai te maken (op de dijk) waarbij de wind schuin in de rug kwam, gelukkig maar want het was nog zo'n 20 km.
In Enkhuizen, het was ondertussen 12.30 uur heerlijk geluncht en het thuisfront op de hoogte gebracht van onze vorderingen van deze dag. Vanuit Enkhuizen waren het nog een kleine 40 km tot aan Waarland.
Na de lunch via Hoorn richting Waarland en nog steeds de wind in de rug. Onderweg nog een keer gestopt om wat te drinken om uiteindelijk om 15.45 uur aan de Hoebelaan 1 in Waarland te arriveren. Het huis was versierd en er was een heel welkomstcomité. Erg leuk, alleen wij waren iets te vroeg dus de opgestelde tribune was nog leeg. Bij aankomst aan het hek kwamen de tribunisten net uit de achtertuin lopen.
We werden door een ieder uitgebreid verwelkomt en naar onze ervaringen gevraagd. Na met elkaar heerlijk wat gegeten te hebben de fiets op de fietsdrager, en via IJmuiden, mijn moeder even weggebracht, weer naar Beverwijk. Ook weer heerlijk om thuis te komen en te zijn!

Hiermee is er een eind gekomen aan deze fantastische fietservaring. De route was niet makkelijk maar ik moet zeggen dat ik de man met de hamer niet ontmoet heb wat ik wel verwacht had gezien de voorbereiding.
Het hoofd is leeg, het lijf is getraind, de conditie is weer op peil, het gewicht is afgenomen dus we kunnen er weer tegenaan! Nog even wat feiten:

- Totaal hebben we 1598km gefietst, Arie 1600km want die nam steeds de buitenbocht.
- We hebben totaal 1 lekke band gehad (Arie), en dat was nog in Nederland. Onvoorstelbaar tegenwoordig die kwaliteit banden als je weet over wat voor slechte paden we zijn gegaan.
- Ik heb de voorderailleur laten afstellen, want de ketting liep er aan de voorzijde af. ook dit was nog in Nederland (Millingen ad Rijn ook een MC-dealer, Jos van Hees top geholpen)
- Arie zijn spiegeltje is door al het getril afgebroken
- Van een van de achtertassen van Arie is een klemmetje afgebroken.
- 80% van de tijd heb ik voorop gereden, daar waar de bergen waren reed Arie meest op kop.
- De gewichten: Arie van 91.8 kg afgezakt naar 89.6 kg. Wim van 96 kg naar 93.6 kg. Gezien hetgeen wat we s'avonds verorberd hebben een mooi resultaat. Nu proberen vast te houden ;-).
- 20 verschillende slaapadressen gehad waarvan er één gewoon echt slecht was, de eerste gelukkig, en de overige van goed tot zeer goed.
- Maximum snelheid 57.8 km
- Minimum snelheid 6.6 km
- Bewogen gmiddelde 15.5 km
- Kortste dagafstand 29 km
- Langste dagafstand 126 km
- Tijd op fiets doorgebracht 103 uur
- Aantal omwentelingen van het crankstel (trapfrequentie) bij een aangenomen gemiddelde van 90 per minuut is dan 556.200,00 keer
- Aantal fietsdagen is 20
- Aantal rustdagen is één
(bezoek Praag met de trein)
- Aantal uur op de fiets gemiddeld per dag is 5.15 uur
- Hoogste berg 800 mtr.


Tot slot: Arie bedankt. je was een zeer prettig reisgezelschap en een compliment voor de prestatie die jij ook hebt geleverd. Alhoelwel je op de één na laatste fietsdag op de Veluwe toch een uitgesproken mening had over de leeftijdsverdeling van de toeristen moet toch even gezegd worden, in de goede zin van het woord, dat ook jij volgend jaar de pensioengerechtigde leeftijd mag behalen.

Een ieder bedankt voor de reacties en het meeleven, dat heeft ons erg goed gedaan!

PS. Ten tijde van dit schrijven heb ik, om wat af te bouwen de fietshelm opgezet, de drinkbidon gevuld naast mij staan en de snelle jelle opgegeten! Straks even de fiets een grondige schoonmaakbeurt geven en dan denk ik dat ik maar even een ritje Egmond aan Zee met Sandra ga doen ;-)!

  • 26 Mei 2012 - 11:16

    Sandra :

    Je bent een toppertje , en Arie ook natuurlijk . Ben zo blij dat je heelhuids en zo positief bent thuisgekomen .3,weken lang is een lange tijd ,maar het is goed geweest en hebben heel veel geleerd ! Ik wens je heel veel mooie herinneringen toe ,dit is een reis die je je hele leven nooit meer zult vergeten . Weet dat ik het je ontzettend hebt gegund , le vreselijk hebt gemist ,en heel erg blij ben dat je weer thuis bent. Op naar een mooie toekomst ,met af en toe een fiets tochtje samen . Ihvj liefs van mij !

  • 26 Mei 2012 - 13:13

    Hans:

    Ik wil je bedanken voor de leuke mooie reisverslagen. De laatste dag er gewoon nog ff 126 kilometeruit persen. Hoe ouder hoe gekker. Ik doe het jullie niet na. Mij rest dus alleen maar om voor jullie een diepe buiging te maken Wees trots op jullie prestatie!

  • 26 Mei 2012 - 15:07

    Ben:

    Wim en maat welkom thuis en we hebben genoten van je reisverslagen en de foto's (wat een afgetraind lichaam zeg)

  • 26 Mei 2012 - 16:51

    Arie:

    Ook ik heb bepaalde attributen onder handbereik staan. Je mist het toch na al die dagen op de fiets nu een geheel ander ritme.
    Het is gewoon weer even wennen.
    En ook ik ben met Nelleke op de fiets gestapt.
    Het waren fijne weken en hoewel de voorbereidingen en het ernaar toe leven goed waren weet je van te voren niet hoe het uit zal pakken.
    Mij is jouw gezelschap enorm meegevallen (ha, ha).
    Neen, het was goed om samen erop uit te gaan.
    De tocht vond ik wel zwaar maar hierover hebben we het al vaak gehad.
    Ik heb nog heel wat mooie routes liggen, die nog veel mooier zijn.
    Je mag me altijd bellen, ook s'nachts.
    Werk ze
    en tot ziens
    je fietsmaat.

  • 26 Mei 2012 - 17:31

    Ronald:

    Zo bikkels, dat hebben jullie toch maar mooi gefixt. Super om weer heel en gezond weer thuis te zijn en met een zak vol ervaringen weer thuis gekomen.
    Leuk om jullie ervaringen mee te beleven vanaf de bank. De pijntjes hebben alleen jullie gevoeld. Wij hebben genoten van de verslagen.
    Wat een ervaring en zoals je zegt , voorbereiding is het halve werk maar ondanks dat moet je het wel nog even doen.
    En jullie hebben het gedaan en dat is een top prestatie, hopelijk heeft Bert van Marwijk jullie verhalen ook gelezen en kunnen we de komende weken genieten van het Nederlands elftal Met een doorzettingsvermogen zoals jullie hebben laten zien moet het dan ook wel lukken bij de spelers,
    Nu genieten van de rust, niet meer elke morgen op tijd op om te starten .
    Bedankt voor de leuke verhalen.
    Groetjes Ronald

  • 26 Mei 2012 - 19:16

    Sjoukje En Sonja:

    Fantastisch wat jullie gepresteerd hebben. Binnenkort horen we graag de bijzonderheden persoonlijk. Hoop dat het niet moeilijk is om weer te wennen.
    Groetjes

  • 26 Mei 2012 - 20:57

    Willem:

    klasse mannen

  • 27 Mei 2012 - 19:50

    Alex Engler:

    Fantastische prestatie heren, veel respect hiervoor!! Geniet van de thuiskomst en de vele complimenten die jullie hiervoor zullen krijgen. Hartelijke groet, ALex Engler.

  • 29 Mei 2012 - 10:39

    Jaap En Ella:

    Nou dat zijn dan ook geweldige foto's .
    Het heeft erg veel weg van de motor route's die wij hebben gereden:

    de foto's
    de natuur
    de rusten plekken
    de versnaperingen
    iIk zie veel herkenning en als jullei net zoveel plezier en genoten hebben als de foto's ons vertellen kan ik me er wat bij voorstellen.

    ik vind nee eigenlijhk wij vinden dat jullie een fantastische prestatie hebben geleverd en zij trots op jullei en kunne vertellen dat jullei de tocht volbracht hebben.

    De specifieke details hou ik voor me die lezen ze wel iin het boek die er vast gaat komen .

    Wim bedankt dat je ons op de hoogte gehouden heb tijdens de reis met je mooie en uitgebreide vrslagen en nu ook de foto'. Arie jij bedankt dat je met me zwager dit hebt gedaan en dat jullie samen hebben genoten .

    van ons alle lof : geniet en lees de reacties op jullie gamak door en rij in gedachten de route nogmaals

    de laatste woorden avn ons zij nu

    top gedaan mannnen
    complimenten voor de fietsen goed gedaan

    kus vanuit de Velserbroek

  • 08 Juli 2012 - 13:21

    HELLO:

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

    Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( jenicaithamar@yahoo.com ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    jenica

    ( jenicaithamar@yahoo.com )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Waarland

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 2534
Totaal aantal bezoekers 23957

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: