Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

21 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag de laatste dag in Tsjechië met veel kilometers. Morgen een rustdag, althans voor de fietsen want de berijders gaan Praag bezoeken. We doen dat echter by train!
Woensdag fietsen we dan de laatste 20 kilometer naar Praag zodat we om 18.30 uur met de nachttrein naar Arnhem worden gebracht. Vanaf hier dan nog twee dagen fietsen en dan zijn we weer thuis, kijken we ook weer naar uit :D.
Vandaag begon de dag gelukkig weer droog :-). Ook weer met beklimmingen :(. Ook weer met slecht wegdek >:0 en weer met wind, héél véél wind (tegen uiteraard, dank je Ronald) :'(.
Uiteindelijk maar goed allemaal anders raken we misschien uit ons ritme en dat zou zonde zijn want het gaat zo lekker :D.
Eindbestemming vandaag is Cernosize waar we al een pension geboekt hebben voor twee nachten.
De route begon zogezegd weer met klimmen en dalen en wind tegen. Het eerste stuk weer door hele mooie natuur en door een fantastisch mooi bos (niet alleen maar omdat je dan geen last hebt van de wind ;-)).
Even verder, op een bedrijventerrein, raakten we nog de route kwijt. Een Tsjech had ons al drie keer voorbij zien fietsen en bij de vierde keer sprong hij midden op de weg en maakte Arie met gebarentaal duidelijk dat hij met zijn fiets wel even voor ging rijden om ons weer op het juiste spoor te zetten, aardig hé :D.
De route bracht ons hierna via Hradek naar Tené en vandaar naar Horovice (wie kent die plaatsen allemaal niet!). In deze laatste plaats wilden we even opsteken maar omdat we niets konden vinden zijn we maar door gegaan en hebben op een stil plekje ons eigen brandertje maar aangezet en heerlijke kruimeltjesthee gemaakt. Na deze stop ging de route verder via open vlaktes en landwegen. De harde wind hadden we pal tegen dus er moest echt gebikkeld worden op die fietsen.
Overigens wordt je fiets wel je kameraad als je zoals ons al 17 dagen aan het fietsen bent. We begroeten elkaar dan ook s'morgens als we elkaar weer zien s'avonds wensen we elkaar een goede nacht toe, maar dat terzijde!
Via Lochovice naar Revnice, alsmaar fietsroute 3 volgen (Praag staat al op de bordjes). Ikzelf rijd overigens voornamelijk op de navigatie en heb de kaart voor de oriëntatie.
Na Revnice richting Cernosice waar we onze overnachting voor 2 nachten hebben. Voordat we echter naar het adres gingen even bij de plaatselijke ijshandelaar een heerlijk ijsje en cappuccino genuttigd.
Om half vijf waren we bij Pension "Stary Dum". Weer een mooie plek om te slapen. Heerlijk gegeten, soepje vooraf. Arie risotto met kip en ik een pizza quadro formaggio met ham. Als verdunner allebei een halve liter bier.
Morgen kunnen we uitslapen, om half negen gaan we ontbijten. Het treinstation is op vijf minuten lopen, dus dat is mooi.
Bedankt weer voor alle leuke berichtjes en de groeten vanuit Cernosize van THE two lonesome bikers!

Tot schrijfs.

  • 21 Mei 2012 - 20:17

    Nelleke:

    Ik wens jullie van harte een hele leuke dag toe in Praag.
    En voor woensdag een goede treinreis naar Arnhem
    .Ook weer leuk toch,
    Liefs
    Tot dan
    Van ons allemaal hier en in Hhw.

  • 21 Mei 2012 - 20:28

    Gabrielle En Rob:

    Prima en leuk verslag weer. Tjonge jonge...fietsen en lekker knagen....zijn saloers uhh jaloers.....

  • 21 Mei 2012 - 20:46

    Ella En Jaap:

    Wind wind en nog eens wind en altijd tegen. Niet leuk maar het gebeurd jullie hebben het toch maar mooi geklaard. Nu de borden Praag vermelden zal je wel harder gaan dat gebeurd meestal op de motor ook effe gas opendraaien en je ruikt het thuis front al. Dat zal nog niet lukken maar Praag komt steeds dichter bij. Wij zijn ontzettend trots op jullie prestatie en de glazen bier hebben jullie wel verdiend en lekker genieten hoor mannen.

    Hier is nu ook veel wind hopelijk gaan de voorspellingen door en wordt het wat mooier dat zeggen ze teminste. Dus ook hier wordt het redelijk fiets weer dus zet hem op en voor in de trein weltrusten.
    Ook voor jullie kameraden want ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor een worden met je materiaal.

    We zijn bij Bob geweest en je zult vertseld staan wat de man met wat hulp van links en rechts voor elkaar gemaakt heeft er staat daar wat en wij waren erg trost om te zeggen dat is Bob onze Neef top gewoon. Nee eigenlijk profesioneel.

    Zet hem op voor de laatste kilometrs en geniet ervan en maak mooie kiekjes .

    dikke kus toi toi toi

    Jaap en Ella


  • 21 Mei 2012 - 21:12

    Patty:

    jaja, pap, zit het er alweer bijna op. Zal weer wennen zijn een man in huis, nu zijn wij degene die met een boormachine rondlopen, maar ook dat terzijde.
    Nou heeel veel plezier nog de laatste dagen, geniet ervan en met de trein heb je gelukkig geen tegewind!
    Veel plezier en praag, en succes met de laatste kilometers!
    Heeel veel liefs

  • 21 Mei 2012 - 21:14

    Heleen Hans:

    Hey stoere bikers het zit er bijna op.
    Nog even genieten in rust in Praag, en dan hè hè terug naar het platte Nederland.
    Ook in Nederland nog twee dagen om als fietser over finish lijn te komen.
    Geniet er nog even van, tot snel

    .


  • 22 Mei 2012 - 06:10

    Sandra :

    PRAAG.......einddoel bereikt!!!!!
    Wat zullen jullie trots zijn op jezelf ,dat ben ik n.nl al,kun je nagaan. Ik heb het allemaal gevolgd vanuit mijn luie stoel ! Wat gun ik jullie fietsen de rust voor vandaag,en als je straks veilig thuis bent zal ik hem ook zeer zeker hartelijk bedanken voor het veilig thuisbrengen van mijn geliefde mannetje! Ik ben blij als je er straks weer bent hoor,voor mij heeft het nu lang genoeg geduurd :) maar het ging niet om mij maar om jou deze reis!!!!! Geniet nog in Praag ,ik las nog ergens dat er nog wat herinneringen naar boven komen uit een ver verleden:) dat zal nu ook wel weer gebeuren ! Zo,n rondje Praag op de fiets voor morgen lijkt me ook wel heel erg leuk trouwens . Dus nog veel plezier. Slaap lekker in de trein,en vergeet niet als je de laatste 2 dagen naar huis fietst zul le naar alle waarschijnlijkheid ook oostenwind hebben,wat weer inhoud windje mee, wat vervolgens weer inhoud .....HEEL GAUW THUIS ..... Kijk daar naar uit ! Goede terugreis ,enveel plezier in Praag. Xxxx ihvj

  • 22 Mei 2012 - 16:39

    Wil En George:

    Jullie hebben dit avontuur overleefd.
    Broer je bent een kanjer , en Wim zeker . en Wim hardstiike bedankt voor alle verslagen die je hebt gemaakt van jullie reis.Zo hebben we van dag tot dag kunnen lezen wat jullie onderweg zoal hebben gezien en beleefd.Nog een paar dagen dan zijn jullie weer thuis.En dat is ook weer fijn.Hartelijke groeten en tot gauw .George en Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 23962

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: