Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km) - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km) - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

26 Mei 2012 | Nederland, Kampen

Na een "doezelnacht", zo'n trein maakt toch meer herrie dan je denkt, kwam de trein precies op tijd aan in Arnhem. Fietsen en bagage weer uitgeladen en richting stationshal gegaan voor de laatste persoonlijke verzorging. Uiteindelijk reden we om 10.00 uur bij het station vandaan richting Hoenderlo. Hier weer even gestopt voor de koffie en koek bij de plaatselijke echte bakker, ijsboer en fietsenverhuurder in één. Hier ook meteen even de laatste verzorging aan de kettingen gedaan en de bandenspanning weer op peil gebracht. Toch wel makkelijk zo'n allround bakker in de buurt!
Vanuit Hoenderlo over heide en door bossen. Wederom een prachtige route, wat is Nederland toch mooi, richting Elspeet en Nunspeet. Dit deel van de route ging ook weer deels over bos- en grindpaden. Wat is de veluwe toch een prachtig mooi stukje natuurgebied.
Op de veluwe heel veel wildroosters gepasseerd. Wij hebben echter weer geen wild mogen ontdekken. Het enige wild wat wij tegen kwamen waren "the two lonesome bikers" en de andere, meest bejaarden volgens Arie ;-), fietsers.
Klein detail is nog dat Arie deze "bejaarden" op een gegeven moment zo zat was dat hij een tegemoetkomende fietser gewoon de berm heeft ingstuurd. Uiteindelijk resulteerde dit in, een verschrikte blik, een hoop geritsel en gekraak van takken en bladeren en een diepe zucht. De man is volgens mij wel op zijn fiets blijven zitten gelukkig!
Vanaf Nunspeet richting Elburg en Kampen en, ja wel hoor daar is die weer, weer wind tegen, en weer veel wind. En dat op de open vlakte.
Je zoekt dan weer je concentratie, gaat er nog eens goed voor zitten en dan ga je er weer voor. Strakke blik, juiste versnelling en trapfrequentie, verstand en blik op oneindig en een laatsje tikje op het zadel van je maat, de MC-fiets, en stampen. Stampen en nog eens stampen, zeker 35 km lang.
In Kampen besloten om te overnachten en de laatste 120 km op vrijdag te koersen. We overnachten in Hotel van Dijk dus voor mij bekend terrein ;-)! Dit hotel ligt direct aan de IJssel. We zitten nu lekker voor het hotel , in de schaduw met een verkoelend windje en een verkoelend Palmpje, en schrijven weer in ons dagboek.
Morgen dan echt de laatste dag en etappe, Kampen - Waarland = 120km! Wordt gelijk de langste dagrit :-). Hopelijk hebben we de laatste dag de wind weer eens in de rug. De dijk Lelystad - Enkhuizen staat namelijk op het programma ;-)!
Overigens ook weer heerlijk om naar huis te gaan.

Tot schrijfs en binnenkort tot ziens!

PS. De ware reden, van de bermtoerist, is overigens dat het pad zo smal was dat je moeilijk kon passeren. Als er dan passanten waren moest je even gas terug nemen om elkaar te laten passeren. Deze man echter, waarvan de breedte van het stuur inclusief speigel, niet door de tunnelbuis van de Velsertunnel zou passen, kwam met zijn ondersteuning aan op standje 9 en verwikte en verwoog niet. Arie nam iets gas terug, ging tegn het randje van het asfalt rijden, maar de andere man bleef het gas er op houden met als eerder genoemd resultata. Oh nee, resultaat ;-).

  • 26 Mei 2012 - 08:15

    Nelleke:

    Onderschat mijn Arie niet hoor. Zo rustig en kalm als hij op de medemens overkomt zo venijnig kan hij reageren wanneer hem een strobreed, lees brede grijze fietser, in de weg wordt gelegd,
    Terloops deelt hij dan een, bijna niet te waarnemen, tikje uit zodat de tegenligger het hazenpad moet nemen.

    Je bent er vroeg bij broer met de laatste verhalen. Nu ligt alles nog vers opgeslagen in het grijze brein zodat het er nog soepel uit kan komen.

    Leuk om weer te lezen hoe jullie deze weken hebben beleeft. En het was goed en meer dan de moeite waard.
    Ik ben trots en blij met jullie twee.

  • 26 Mei 2012 - 08:53

    Willem:

    Wim en arie op deze manier komen de toturfietsers aan de slechte naam een voor mij zeer herkenbaar beeld en resultaat HEt leven is hard Arie je hebt de juiste keuze gemaakt anders liggen jullie zelf succes Gr W

  • 26 Mei 2012 - 10:52

    Robin:

    Haha, inderdaad handig zo'n allround bakker! Wij hebben er net fietsen gehuurd! Welkom terug!

  • 26 Mei 2012 - 10:57

    Sandra :

    T,ja het leven is niet altijd makkelijk en zeker niet eerlijk !!! Niet als je tegen wind hebt ,door een eindeloze polder moet en dan ook nog eens een dwarse medeweggebruiker tegen komt . T,ja soms moet je terug tikken Arie ..... Ik hoorde trouwens op het nieuws dat ze naar een jonge god op zoek zijn ,in het bezit van een rode Vittorio fiets , die op donderdag 24 mei in de buurt van Elspeet een arme oude man van +- 60 jaar onnodig van de fiets gereden heeft .....
    Het is wat met de jeugd van tegen woordig ....
    Kom op jongens ,rijd iedereen die je In de weg rijd van de fiets ..en kom maar gauw naar huis XXX

  • 26 Mei 2012 - 13:06

    Hans:

    Ik heb ale foto's bekeken. Ziet er allemaal heel mooi en stoer uit. Als ik Arie was geweest had die fietser van mij nog een schouderklopje gehad.

  • 29 Mei 2012 - 10:26

    Ella:

    heerlijk he die Nederlandse natuur. jammer dat je je oordoppen niet mee had dan hed je beter geslapen en Nunspeet en omgeving komt je bekend voor zeker we hebben er op de motor ook al wat kilometers doorgebracht hé.

    Jammer van de wind maar ja je gaat richting huis en dan krijg je weer extra kracht in de benen om maar gauw richting het thuis front te gaan lijkt me .

    maak er wat van in hotel cvan Dijk wordt vast een lekkere nachtrust. succes voor de laatste kilometers

    kus mannen en ga door en maak af waar jullie drie weken aan begonnen zijn en wat een onvergetelijke reis en tocht is geworden.

    top gedaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Kampen

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 23958

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: