Dag 18: Bezoek Praag met de trein - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 18: Bezoek Praag met de trein - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

22 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag een vreemde dag. Na 17 dagen gefietst te hebben hadden we vandaag een fietsloze dag.
Om 8 uur opgestaan, we mochten ook uitslapen, douchen en aankleden. Geen billen smeren en geen fietskleding! Wel zonnebrand gesmeerd, want deze schijnt gelukkig weer.
Na ontbijt de fietsen even een klapje op het zadel gegeven en hun ook een fijne dag gewenst. Ja een mens gaat rare dingen doen als hij twee en een halve week van huis is ;-)!
Om 09.30 uur richting station. Kaartjes gekocht en samen met twee Belgen ingestapt. Deze Belgen rijden ook de route die wij rijden en slapen ook bij ons in het pension. Nadat zij deze route klaar hebben gaan ze richting Elbe om vervolgens via Nederland weer huiswaarts te fietsen. Totaal dan ongeveer 3500 km. Kijk dat zijn volhouders!
Om 10.30 uur waren we in Praag. De uitgang herkende ik nog van vorige bezoek dus weg richting centrum was snel gevonden.
Naar het plein van het raadhuisde gelopen Op dit plein bevind zich de astronomische klok die op het hele uur zijn kunstje laat zien. Uiteraard stonden we daar met nog vele andere toeristen.
Uiteraard de Karl Gustav brug afgelopen en nog heerlijk geluisterd naar een bandje wat op de brug wat jazz muziek speelde, niet onverdienstelijk overigens. Bij McDonalds een vette hap naar binnen gewerkt en verder wat rond geslenterd. Arie moest op de brug nog een verloren oorbel zoeken van een vriendin van hem maar de oorbel is helaas niet gevonden.
Rond 17.00 uur weer met de trein terug naar Cernosize. We zijn vandaag moeier dan van hele dag fietsen inclusief beklimmingen.
Straks lekker weer douchen en een hapje eten. Morgen langs de Moldau richting Praag op de fiets, op het plein en de brug nog wat kiekjes maken van ons met de fietsen.
Om 18.30 uur gaat onze trein richting Arnhem, ben benieuwd hoe dat zal gaan.
NB. Bij terugkomst in het pension werden we weer vriendelijk begroet door onze fietsen. Ook zij hadden een hele leuke en vooral rustige dag met elkaar gehad!

Tot schrijfs!

  • 22 Mei 2012 - 17:28

    Patty:

    Dat zal wel weer even wennen zijn idee, met de benenwagen!
    Nou succes morgen met de laatste kilometers naar Praag, en succes in de trein, hoop dat jullie een beetje kunnen slapen!
    En als het goed is blijft het hier mooi weer dus dan hebben jullie mazzel!
    Veel liefs van mij en tot snel!

  • 22 Mei 2012 - 17:28

    Patty:

    Niet gedacht dat ik ooit de eerste zou zijn, met al deze fanatiekelingen!

  • 22 Mei 2012 - 18:22

    Anita:

    Hallo Wim en Arie.
    Wens jullie een goede reis terug.
    Vrijdag weer lekker thuis.
    Dat hebben jullie toch maar even gedaan.
    knap hoor. thuis de fietsen in het vet dat hebben ze wel verdiend. En jullie zekerook. ja Wim San zal je wel verwennen.
    Veel liefs van Anita.

  • 22 Mei 2012 - 18:37

    Sjoukje En Sonja:

    Hallo Arie en Wim,
    Wat geweldig dat jullie je doel bereikt hebben. Wat ik begrepen heb was het behoorlijk klimmen en dan al die tegenwind. Gefeliciteerd en goede reis terug.

  • 22 Mei 2012 - 19:13

    Willem:

    mooi gaan

  • 22 Mei 2012 - 19:15

    Robert En Louise:

    Gefeliciteerd manne met deze prestatie en dat terwijl jullie zoveel last van winderigheid hadden....
    Jammer dat het met de oorbel niet gelukt is Arie, maar Louise heeft geloof ik nog een alternatief achter de hand, dus je mag stoppen met zoeken.
    We wensen jullie een goede thuisreis en tot dan!

  • 22 Mei 2012 - 19:43

    Heleen Hans:

    Dat is flink wennen je bewegen zonder fiets, was het lopen moeilijk of viel dat mee.
    Was Praag nog mooi daar hebben we niet zo veel van gehoord.
    Een hele goede thuis reis, lekker slapen in de trein, en dan nog tewee dagen fietsen, succes, we zien elkaar snel.

  • 22 Mei 2012 - 20:24

    Gabrielle En Rob:

    Wat kunnen we nog zeggen...fantastisch hoor.Smaakt naar meer Wim? Of toch maar de motorfiets....? Ja een dag "niets" doen...dan komt de vermoeidheid er uit. Goede reis terug naar NL, nog efkes op de pedalos en dan weer thuis..in je eigen bed,douche en bij moeders gebreide broek.

  • 23 Mei 2012 - 06:13

    Jaap En Ella:

    Zo als ik leest komt aan al het moois een eind. Jullie hebben een fantastiscghe prestatie verricht hoor!
    PETJE AF.En dat meen ik.
    Heerlijk om straks weer achter Kaap kont te liggen he je eigen bed is toch het lekkerste.

    Jullie hebben heel wat moois gezien en dat kunnen jullie toch mooi meenemen naar Nederland in jullie rugzak.

    Voor de Laatste kilometertjes wens ik jullie heel veel succes en laat de pendalen maar rond draaien tot jullie weer bij het thuisfront zijn succes.

    liefs Jaap en Ella

  • 23 Mei 2012 - 07:44

    Ben:

    Wim, fantastisch dat je je einddoel hebt bereikt. Geniet van de binnenkomst in Praag. En weet dat als je die laatste 100km van Arnhem/Beverwijk hebt gedaan dat je dan ingetreden bent in de "orde van bikkels" ,mannen en vrouwen die er niets om geven om op de fiets te stappen en dagelijks een kleine 100km te draaien en dat dan ook een 3 weken achtereen. Ik begin een beetje hoop te koesteren dan ik je ooit kan verleiden tot een tochtje Noordkaap en dan met het vliegtuig terug. Als het je wat lijkt dan hoor ik van je. Nog een paar prachtige dagen en kilometers toegewenst.
    Ben

  • 23 Mei 2012 - 13:22

    Sandra :

    Van harte gefeliciteerd met het behalen van het einddoel! Met de fiets over de Karl Gustav brug Prager kan het niet ! Welterusten voor de terug reis en trap in Nederland maar flink door wat ik kan niet wachten tot je er weer bent :) :) :) ihvj en heb je vreselijk gemist ......

  • 23 Mei 2012 - 13:24

    Sandra :

    Mocht je je bedenken.."".????? Kom ik je halen in Arnhem hoor ! Vergeet dat niet xxx

  • 24 Mei 2012 - 03:32

    Jan En Alice:

    gefeliciteerd met jullie einddoel.
    als jullie dit lezen zijn jullie in Nederland.
    Nu nog de laatset hopelijk niet de zwaarste kilometers.
    Welkom terug

  • 24 Mei 2012 - 11:11

    Team Van Eijk:

    Beste Wim en Arie,
    Van harte gefeliciteerd met jullie prestatie, knap werk van jullie!
    Top!

  • 24 Mei 2012 - 15:21

    Wim Stam:

    Beste Wim & Arie, van harte gefeliciteerd met deze enorem prestatie. Waar ik als beroepsgedeformeerde toch wel nieuwsgierig naar ben is jullie % HOTT ofwel Hands On Track Time ?
    Veel plezier op de terugreis en tot spoedig ziens.
    mvg
    Wim

  • 24 Mei 2012 - 17:14

    Madeleine:

    gefeliciteerd bikkels met deze onderneming. jullie kunnen allebei weer een mooie reis op jullie c.v. schrijven! we wachten jullie met open armen morgen op!
    dikke kus, madeleine

  • 25 Mei 2012 - 10:00

    Hans:

    Ik wil jullie feliciteren met een unieke prestatie. Als het goed gaat hebben jullie nu de oostenwind in de rug. Mag ook wel eens!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 23956

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: