Dag 7: route Blankenrode - Bad Karlshafen (72,5km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 7: route Blankenrode - Bad Karlshafen (72,5km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 7: route Blankenrode - Bad Karlshafen (72,5km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

13 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Heeijk geslapen, we gaan weer op weg voor dag 7. De route start gelijk met een klim van 1,5km. De spieren zijn nog niet eens warm en de midalgan heb ik nog niet gebruikt. Het ontbijt was overigens ook nog niet gezakt maar dat terzijde. Ik merk de afgelopen dagen dat ik niet zo'n natuurlijke klimmer ben, ik daal liever. Ik heb dan overigens wel het geluk dat er over het algemeen na iedere beklimming ook weer een afdaling komt zodat ik eindig met hetgeen wat ik het leukste vind ;-)! De omgeving is echt anders dan in het begin, veel glooiender/heuvelachtiger. Onderweg een paar foto momentjes gepakt alvorens we in Warburg aan de koffie en koek gingen. Ondertussen al een paar venijnige klimmetjes en dito afdalingen gehad. Ik heb vandaag niet mijn sterkste dag merk ik, het gaat allemaal wat moeizamer. Deze dag moest natuurlijk een keer komen. We hebben het hier overigens over het 51 jarige lichaam want geestelijk voel ik me nog perfect! In de plaats Trendelburg nog naar een burcht geweest waarbij het laatste stukje naar de burcht toe met beide voeten aan de grond en de fiets aan de hand afgelegd moest worden! Ik kreeg de pedalen niet meer rond, mijn zwager van 64 overigens wel zij het met wat elektrische ondersteuning maar toch een topprestatie! Na Trendelburg richting Bad Karlshafen waar we besloten hadden om een slaapplaats te zoeken. Werd dus een wat kortere dag en dat kwam mij niet slecht uit moet ik eerlijk zeggen. Bij de plaatselijke VVV een slaapplaats opgevraagd en zo kwamen we terecht in Pension Fuhrhop. We werden verwelkomd door de al wat oudere eigenaresse die eerst onze fietstassen wilde schoonmaken voordat we de, overigens mooie, kamer op mochten. Waarschijnlijk door schade en schande wijzer geworden, in ieder geval een dame die de touwtjes graag in handen hield! De fietsen moesten precies op de plek staan waar zij zei en geen cm anders. Om 16.00 waren we al op de kamer. Lekker douchen, kleren wassen en hierna nog even gewandeld en boodschappen gedaan. Deze plaats zou vroeger best wel eens een vakantieadres geweest kunnen zijn van de partijleden (Oost-Duitsland) gezien de uitstraling. Heerlijk gegeten, asperges met schnitzel en Hollandaise saus en gekookte aardappelen. Met Arie nog een goed gesprek gehad en hierna weer terug naar Pension voor bijwerken dagboek. Morgen dag 8. Ben benieuwd hoe ik die weer oppak na een mindere dag!

U hoort weer van ons!

  • 13 Mei 2012 - 20:02

    Nelleke:

    Arie kan bevestigen dat er bepaalde zaken zijn die genetisch bepaald zijn.
    Ook ik ben gek op herten en ontdek ze over het algemeen als eerste. En er naar zoeken is dan ook een bezigheid die er helemaal ingebakken zit.
    Hebben we onze vader meegekregen.
    Hetzelfde Géldt
    voor het beklimmen van een een heuvel of berg of tegenwind. Vreselijk zo'n beklimming. Maar dan het suizen van de wind langs haren en oren wanneer je in een sneltreinvaart er vanaf sjeest. Geweldig.

    Houden jullie nog een rustdag trouwens?.
    En heb jij al een dopje gehad Arie?.
    Geniet maar lekker verder bikkels.
    Liefs
    Nelleke

  • 13 Mei 2012 - 20:03

    Nelleke:

    Arie kan bevestigen dat er bepaalde zaken zijn die genetisch bepaald zijn.
    Ook ik ben gek op herten en ontdek ze over het algemeen als eerste. En er naar zoeken is dan ook een bezigheid die er helemaal ingebakken zit.
    Hebben we onze vader meegekregen.
    Hetzelfde Géldt
    voor het beklimmen van een een heuvel of berg of tegenwind. Vreselijk zo'n beklimming. Maar dan het suizen van de wind langs haren en oren wanneer je in een sneltreinvaart er vanaf sjeest. Geweldig.

    Houden jullie nog een rustdag trouwens?.
    En heb jij al een dopje gehad Arie?.
    Geniet maar lekker verder bikkels.
    Liefs
    Nelleke

  • 13 Mei 2012 - 20:04

    Nelleke:

    Grappig dat zo'n ipadje twee keer een verslag plaatst. Misschien vertrouwt die van mij zichzelf niet.

  • 13 Mei 2012 - 20:05

    Gabrieele En Rob:

    Schnitzel und schnitzel....maar dat geeft zo te zien veel extra energie. In iede rgeval hebben jullie lekker de sokken er in. Tja een klim na het ontbijt hakt er wel in he. Maar na een klim komt er als het goed is minstens een plat stuk en heb je mazzel een afdaling. Suc6 mannen!

  • 13 Mei 2012 - 20:07

    Nelleke:

    Ik bedoel natuurlijk een dipje Arie.

  • 13 Mei 2012 - 20:48

    Heleen Hans:

    Deze etappe was dus wel zwaar, zo van eventjes fietsen ging niet op.
    Volgens mij is het top dat jullie zo veel km kunnen fietsen.
    We blijven jullievolgen.

  • 14 Mei 2012 - 09:01

    Jaap En Ella :

    Kijk Wim de boog kan niet altijd gespannen staan een dagje iets minder is erg logich denk ik.
    Jullie zijn toppers en ook die nemmen figuurlijk gezien ook wel een wat gas terug.

    IK blijf jullie volgen net als zovele dikke kus en hou je spieren goed warm.

    toi toi toi kus en blijven fotograveren ik ben beniwued naar al het moois dat jullie onderweg tegen komen
    liefs Ella en Jaap

  • 14 Mei 2012 - 19:12

    Sandra :

    Hè ,je zevende dag is pas de derde....waar je nieuwsgierig naar was ,goed dat je lichaam aangeeft wanneer het mooi geweest is .Wees zuinig op je lijf je hebt er maar een ... Heel veel plezier nog ,en veel goede gesprekken gewenst .ihvj vergeet dat niet hè .

  • 16 Mei 2012 - 08:31

    Hans:

    Eeen mindere dag en dan toch nog 72,5 km gefietst. Volgens mij vonden jullie het best prettig dat de dame van het hotel streng was

  • 21 Mei 2012 - 16:52

    Sjaak Betjes:

    Wim Arnie heeft toch geen elektrische fiets. Dat is oneerlijk, ondanks dat je 13 jaar jonger bent.
    Misschien kan die dame bij Tata komen werken, maakt alles wel lekker duidelijk. Ober sturmbahn..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 23966

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: