Dag 3: Millingen ad Rijn-Wesel (78km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 3: Millingen ad Rijn-Wesel (78km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 3: Millingen ad Rijn-Wesel (78km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

08 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Ne een heerlijk ontbijt in een prachtige omgeving om 09.00 uur weer op de fiets. Door de lekke band van Arie was de eerste stop bij de plaatselijke fietsenmaker voor een nieuwe binnenband. Ikzelf heb daar een nieuwe lange broek gekocht want de beenwarmers die ik had werkte voor geen meter! Hier reden we exact 10.00 uur weg richting veerpont om ons de rijn over te laten zetten. Het was vandaag een mooie dag wat weer betreft, zonnetje en 18 graden! Het eerste stuk ging langs de Rijn naar Emmerich, hier aan de promenade een lekker bakkie gedaan. Het was ondertussen 12.00 uur en de kilometers schoten niet echt op. Onderweg weer geluncht aan de kant van de weg op een heel mooi plekje en weer zelf voor de koffie gezorgd. Bij het veer van Xanten (wie kent het niet) een heerlijke alcoholvrij Malzbier genuttigd om hierna verder af te zakken naar Wesel waar we een slaapplaats zouden zoeken. In Wesel twee adressen bezocht uit het routeboekje, het eerts adres was een jaar geleden gestopt en het tweede adres waren ze een nieuw huis aan het bouwen, ook niet gelukt dus. Gaat lekker. Wij weer terug naar centrum van Wesel en een hotel gevonden. Öndertussen hadden we 20km gereden voor een slaapplaats, daar werd ik niet echt vrolijk van ;-)
Dit was ook de dag waar ik zo benieuwd naar was, hoe zou het lichaam zich houden? Moet zeggen dat dit boven verwachting gaat. Behalve van een snurkende zwager heb ik nergens last van ;-). Tot nu toe fiets ik erg makkelijk de kms weg zonder al te veel pijntjes. Moet wel zeggen dat ik mijn billen goed onderhoud met creme, alleen jammer dat ik dat zelf moet doen. S`avonds nog even gewandeld en gegeten bij de griek. Op naar dag 4, we hebben er zin in.

Tot schrijfs!

The lonesome bikers.

  • 08 Mei 2012 - 20:24

    Edward Dekker:

    Hoi lonesome bikers, Ik ben blij dat het goed gaat. Leuk om jullie op deze manier te volgen. Groetjes en succes van Edward Dekker

  • 08 Mei 2012 - 20:24

    Bob:

    Hoi papa,
    Lekker bezig! Beter materiële ongemakken dan lichamelijk zal ik maar zeggen! Hou je hoofd koel... je billetjes ingesmeed en je gaat weer als een haas...!

    Veel succes en ik lees met je mee!
    Liefs, Bob

  • 08 Mei 2012 - 20:39

    Heleen Hans:

    Hallo stoeren fietsers.
    Jullie gaan onwijs goed. Aankomen en dan nog wat extra km rijden zeker in de zin van blokje om. TOI. TOI
    Positief blijven denken dan zit je zo in Praag

  • 08 Mei 2012 - 20:50

    Jaap En Ella :

    we nemen onze pet af en hopen dat je zalf genoeg bij je heb misschien moet ik alsnog komen om te smeren en met dezelfde woorden van Bob hou je billen gesmeerd en maak er een onvergeteklijke reis van liefs Ella

  • 08 Mei 2012 - 21:09

    Nelleke:

    Het moet niet te leuk worden bikers!!
    Anders ben ik straks mijn fietsmaatje kwijt.
    Maar ik denk dat Arie er enorm van geniet dat hij niet bij "elk leuk fotomomentje"moet stoppen en wachten totdat zijn vrouw alles heeft vastgelegd op het SD-kaartje.
    Heerlijk te lezen hoe het vergaat en er de beelden in gedachten bij te zien.
    Liefs

  • 09 Mei 2012 - 07:47

    Sandra :

    Hè ,lieverd direct na je verhaaltje ,en mijn reactie naar bed gegaan . Slaap anders nu jij er niet bent ....
    Ben zo blij voor jou dat het zo lekker gaat ,wie weet jaag je er vandaag weer aardig wat km doorheen ? Maar weet dat het om dr reis gaat maar niet om de km per dag . Wens jullie nog alle gezellige km toe ,met dit weer..dat had ik n.l besteld ( ben blij dat het goed gekomen is ha ha ) Dag lieverd veel plezier ! Ihvj

  • 09 Mei 2012 - 12:40

    Willem:

    als je zelf je billen nog moet doen ben je niet lonesome genoeg ;-), verder mooi dat alles zo goed gaat.


  • 09 Mei 2012 - 16:12

    Sjaak Betjes:

    Hoi toppers, ik herken het zoeken naar een slaapplaats dit heb ik een keer op de veluwe meegemaakt, in z'n zwarte kousen plaats. Op zaterdag middag is er niets meer open en op zondag ochtend nergens koffie te krijgen. Veel succes nog. Het is leuk om jullie verhaaltjes te lezen

  • 10 Mei 2012 - 16:56

    Wil Hofland:

    Ja Wim deze reis dus zelf de billen smeren. Jammer joh.
    Heb jij er geen last van broer?
    Grtjes wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 23970

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: