Dag 2: Hoogland-Millingen ad Rijn (83km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 2: Hoogland-Millingen ad Rijn (83km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 2: Hoogland-Millingen ad Rijn (83km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

08 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Na een lekkere nacht slapen, dat viel dan gelukkig mee; wat kan het een puinhoop zijn in huis, vertrokken we om 08.30 uur uit Hoogland vandaan voor onze tweede rit met als eindbestemming Millingen ad Rijn. De route was zer gevarieerd en weer erg leuk en ging langs Amersfoort/Leusden/Woudenberg/Scherpenyeel/Renswoude/Ede/Lunteren/Renkum/
Wolfheze en Arnhem om vervolgens met het veertje bij het overbekende Doorneburg bij Millingen ad Rijn te komen. Hett was een droge maar koude dag, 9 graden. Onderweg vroeg iemand aan ons of we de winterbanden eronder hadden gedaan. De koffie in de ochtend hebben we zelf verzorgd op de parkeerplaats van de Grebbelinie met ons eigen meegebrachte gasbrandertje. Smaakte erg goed. We zaten er heerlijk en tegenover ons huppelden de hazen door het weiland. Na een rit door het gelderse landschap en genoten van de fantastische omgeving met dito huizen (wij werken toch ook hard) gebruikten we aan een picknicktafel op een voetbelveld de lunch, we zaten heerlijk beschut en de plaatselijke vereniging had een uitwedstrijd, dus alle ruimte voor ons. Vervolgens richting Arnhem en de eerste klimmetjes, af en toe best venijnig. Hier nog even een bakkie gedaan om ons op te maken voor de laatste kilometers richting Millingen ad Rijn. Door de vorige overnachtings ervaring was ik erg benieuwd (lees benauwd) waar ik nu terecht zou komen. Nu viel dit gelukkig erg mee. Daar waar de zaterdag een 1 verdiende kreeg dit adres een 10, echt een aanrader. Voordat we gingen eten constateerde Arie nog een lekke voorband, dus wij aan de plak,. Konden echter het lek niet vinden. Dus maar lopend naar het restaurant voor een heerlijk 3-gangendiner. Bij terugkomst band weer opgepompt om de volgende morgen te constateren dat deze echt lek was. Ik voel me nog steeds erg goed , ook na totaal 174 km fietsen. Morgen start de officiele praag route van 1100km. Op maandag 21 mei willen we in Praag zijn, dus 1100km in 15 dagen, ben benieuwd!

Tot schrijfs en bedankt voor jullie reacties!

  • 08 Mei 2012 - 20:01

    Paul Boersma:

    Petje af heren en nu maar hopen op een beetje lekker weer!
    Leuk om jullie zo te volgen.

  • 08 Mei 2012 - 20:04

    Hans Heleen:

    Succes m met de echte reis.
    De voorronde hebben jullie met succes gehaald.

  • 08 Mei 2012 - 20:06

    Sandra:

    He jongens
    Wat gaat het lekker hè ,gister ook op het fietsje geweest naar mijn werk ,24 km op de teller , niet de moeite ,maar toch ff verbonden met jullie . Ik ben blij dat jullie het zo goed doen qua lichamelijke gesteldheid ,en het gezellig hebben( je kunt voor de nacht altijd oordoppen aanschaffen Wim ! )
    Ik vind het leuk weer een beetje op de hoogte te zijn. Ga zo door ,jullie zijn op de goede weg ( naar Praag ha ha )
    Heel veel succes ,en plezier !
    Kijk uit naar nieuwe verhalen ..... Ihvj

  • 08 Mei 2012 - 20:48

    Jaap En Ella:

    Wat heerlijk om te lezen dat je het goed heb en dat je ook nu de oortjes in het gras ziet. Onze pet nemen we af want nu gaat het beginnen en ik hoop
    dat jullie jullie ook zo goed blijven voelen en de temperatuur moet voor jullie ook voor ons toch nog wat omhoog. Het is met negen graden toch wel erg aan de frisse kant.

    blijf lekker schrijven het is heerlijk om te lezen en mee te leven met jullie reis .
    dikke kus en hou je goed liefs Ella

  • 08 Mei 2012 - 21:13

    Nelleke:

    De lekkerste bakkies en de smakelijkste kadetten of zoals nu in Duitsland Kaiserbrotchen zijn die in de vrije natuur.
    Wat gaan jullie goed
    en wat hebben jullie het goed.
    Fijn om te lezen.
    En mee te beleven.
    Hoe gaat het met je GPS Wim??
    En de route Arie klopt die behalve dan de niet aanwezig zijnde hotels??
    liefs

  • 09 Mei 2012 - 08:28

    Ben Sliggers:

    Wim je hebt er de gang in met je zwager/ maat Ari. Wat ik nu van je lees dat is nog maar een tipje wat je allemaal mee gaat maken en je weet hier spreekt een ervaringsdeskundige. Wel aan te bevelen dat je het kruis goed vet houdt met de daatvoor benodigde zalfjes. Geniet er van.

    Ben

  • 09 Mei 2012 - 16:08

    Sjaak Betjes:

    Wim en Arie leuk om je vorderingen te volgen. Een 1 voor een slaaplokatie moet wel een drama zijn geweest om daar te slapen. TIP, bij een lekke band nieuwe binnenband plaatsen dan ben je zo weer op de rit. Veel plezier.

  • 10 Mei 2012 - 16:51

    Wil En George:

    Ik vindt jullie een stel kanjers.
    Leuk om te lezen waar jullie uithangen.
    Nou Arie en Wim veel goed weer ,en geen lekke banden meer.
    Grtjs uit Heemskerk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 23965

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: