Dag 4: Wesel-Lunen (112 km) - Reisverslag uit Lunen, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 4: Wesel-Lunen (112 km) - Reisverslag uit Lunen, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 4: Wesel-Lunen (112 km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

08 Mei 2012 | Nederland, Lunen

Om 08.30 weer op de fiets voor de vierde dag. Alweer een zonnetje. Tot nu toe ongeveer 7 druppels regen gehad. De regenpakken zijn waterdicht en getest dus ;-) Aan het ontbijt klaas ontmoet. Klaas was alleen aan het fietsen, na wat ervaringen (voor mij drie hele dagen) uitgewisseld te hebben ging een ieder zijn rijden. Het was weer een mooie route voor vandaag. Heel afwisselend en van natuur, langs koolzaadvelden en rivier de Lippe. Op onye stop voor koffie kwam Klaas ook weer aanfietsen, hij heeft een bakkie meegedaan en vervolgens ettelijke kilometers met ons opgefietst, was erg gezellig. De lunch gebruikten we in Haltern aan see en vandaar op groot verzet de route vervolgd. Zoals jullie weten hebben we al 4 dagen droog weer, wat jullie echter niet weten is dat we ook al 4 dagen tegenwind hebben, de kuitzen groeien dus. Tegen 5 uur, na ongeveer 85 km fietsen weer op zoek naar een overnachtingsadres. Op 112 km hebben we er een gevonden. Overigens kregen we 99km nog even drie colletjes te verwerken! Weer ons eigen rot gezocht. Na wat gegeten te hebben en de benen weer wat los gelopen te hebben weer terug naar hotek waar ik ondertussen al een uur aan het tikken ben ;-) Morgen weer een nieuwe dag, kijken wat ons dat gaat brengen. De nacht zal wel weer een snurkende zwager brengen´, ik ga mijn bidon (leeg)( naast mij neerleggen zodat ik hem op het juiste moment het zwijgen kan toebrengen.

Tot schrijfs!

The lonesome bikers.

  • 08 Mei 2012 - 20:47

    Heleen Hans:

    Dat is wat jullie fietsen sneller dan ik kan schrijven, waar ligt dat nu aan???
    Komt nu ook het volgende verslag al binnen, o nee toch niet. Wim en Arie het gaat goed met dat fietsen. Idee is misschien het fiets route boekje te herschrijven met geopende slaap gelegenheden.

  • 08 Mei 2012 - 21:06

    Nelleke:

    Vijfde poging
    De internetverbinding valt steeds weg.
    Wat fijn om weer wat te lezen en vanavond te horen.
    Mooi he Wim door de natuur, overal los van (hoop ik) en bezig met het hier en nu. Omgeving in je opnemen en genieten van kleuren en geuren.
    Jullie rijden ook in een mooie tijd, alles lichtgroen en vast veel bloesem aan de bomen.
    Jammer van dat gezoek naar een overnachting.
    Jeugdherberg?
    Boer in het hooi?
    Hoop dat het morgen beter lukt.
    Leuk zo'n ontmoeting met Klaas.
    Misschien komen jullie die nog vaker tegen,
    Dat snurken van Arie is een probleem Wim. Wij hebben al een extra geluidsarme deur laten plaatsen omdat onze buurtjes klaagden.
    Op dit moment hebben we er geen last van!!
    Niet te hard slaan he?
    Geniet van morgen en alles wat jullie beleven.
    Ben weer benieuwd naar de nieuwe avonturen,
    veel liefs

  • 09 Mei 2012 - 06:00

    Gabrielle En Rob:

    He kregen in één keer 3 dagen te lezen. Dachten: joh in Germany geen Internet...jullie gaan wel als de duivel en dat met tegenwind. Chapeau...uhh Hutchen ab!.

  • 09 Mei 2012 - 08:03

    Ronald Opdam:

    Goed bezig Wim, geniet ervan samen met je zwager en zoals je Klaas tegen kwam zal je nog wel veel meer mensen tegenkomen, leuk toch.
    En die zalf op je billen kan je zwager toch ook doen!!!!!! of een leuk duitse ober met een bierbuikje!!!!!!!!!!!! vast wel iemand die vrijwilliger wil zijn om je in te smeren.
    Veel succes

  • 09 Mei 2012 - 08:08

    Sandra :

    Hè lieverd
    Ik dacht dat het klaar was, maar wist niet dat je een uur aan het tikken zou slaan !!!
    Maar ja ,dan heb ik nu nog ff lekker iets te lezen
    Het is leuk dat er nog iemand zo(samen) met jullie meerijden ! Ik heb trots op je hoor en vind het jammer dat ik niet bij je op dat terrasje aan een malzbiertje zat !
    Je gedachten gingen zeker nog wel eens uit naar vorig weekend ,op de motor zo langs alle koolzaad velden ....
    Het verschil is alleen dat wij er sneller voorbij waren , het is nogal een sterke geur !!!
    Nou schat trap rustig verder , julliie komen er wel,
    Heel veel liefs van mij ! Ihvj

  • 09 Mei 2012 - 10:15

    Madeleine:

    Leuk de drie reisverslagen in één keer. Ik dacht al waar bijven ze nou.....
    Fijn dat het goed gaat en wat een kilometers maken jullie op een dag!
    Net gezellig met mama gegeten bij de hema en gewinkeld, nu Max ophalen van school.
    Pap, heel veel plezier.
    Geniet ervan!
    Dikke kus, Madeleine

  • 09 Mei 2012 - 10:45

    Marijn:

    Wim, doe je voorzichtig met de bidon?
    Pa is al wat ouder;)

    Goed te lezen dat jullie het naar de zin hebben.
    Hopelijk krijgen jullie snel wat wind in de rug en komt er ook een voorjaarszonnetje bij.
    geniet ervan en op naar het volgende verslag.

  • 09 Mei 2012 - 12:42

    Willem:

    mooi dat het zo goed gaat en jullie weten van tegenwind wordt je sterker. Suc6 en nog veel plezier.

  • 09 Mei 2012 - 14:36

    Diana:

    Lieve Ome wim en Arie
    Ik veel jullie verhalen.
    Ben heel erg trots op u.
    Zou het u niet na doen, geniet er van.
    Doe wel voorzichtig en kom heel uits thuis.
    veel liefs Diana

  • 09 Mei 2012 - 16:15

    Sjaak Betjes:

    Wim en Arie, ik lees niets over een avond biertje of zijn jullie daar te moe voor? Lopen jullie nu voor op schema om dat je extra km heb gefietst naar de overnachtingsplek?

  • 09 Mei 2012 - 16:58

    Hans:

    hoi toppers
    Je verslagen lezen als een boek. Vind het echt knap en als ik mijn ogen sluit zie ik jullie fietsen. Paul Willems snurkte ook zo erg toen ik met hem op vakantrie in italie was. Ik heb hem toen met bed en al in de keuken gezet. Bij Tata gebruiken ze toch van die gele oordopjes. Ik wens jullie een lekker zonnnetje en windje mee.
    groetjes hans

  • 09 Mei 2012 - 17:57

    Anita.:

    Hallo Wim en Arie.
    Ook ik lees met plezier jullie verhaal.
    En blijf jullie volgen.
    Ja windje tegen dan moet er flink
    getrapt worden. Maar jullie gaan het redden.
    Geniet van de mooie dingen om je heen.Veel succes verder. En s'avonds neem je maar een borrel slaap je lekker van en hoor je misschien die snurker niet.
    Groetjes van Anita.

  • 09 Mei 2012 - 20:39

    De Valkjes:

    Hallo stoere mannen.......
    Het heeft even geduurd, maar nu dan toch een reactie vanuit Zaandam.
    Als we geweten hadden dat jullie langs/door deze prachtige stad kwamen op de eerste dag , dan hadden we vast langs de route gaan staan om jullie aan te moedigen! Maar helaas, we wisten het niet. Nu dus maar een aanmoediging per computer. Hou vol en blijf genieten van de natuur, het weer, de trouwe tweewielers, het eten, elkaar en de heerlijke bedden na een dag zweten.
    Tip voor Wim: gewoon harder gaan snurken dan Arie, dan hoor je hem niet meer!!
    Groetjes!


  • 09 Mei 2012 - 21:07

    Patty:

    Lieve pap,
    Niet te geloven joh! Je maakt straks nog meer kilometers op je fiets dan ik met mijn auto! Ik ben echt onwijs trots op je!
    Ben ook onwijs blij dat je het zo naar je zin hebt. Een mega ervaring, vergeet je je hele leven niet meer!
    Nou blijf er van genieten en blijven smeren! Een hele dikke kus van mij! Heel veel liefs Patty.

  • 10 Mei 2012 - 17:27

    Ronald Huisman:

    Wim en Arie,
    Jullie moeten toch wel over veel koersinzicht beschikken: hier is het al dagen regenachtig en koud en bij jullie een lekke windje en droog. Prima omstandigheden om te fietsen dus!
    Geniet ervan en denk erom: niet remmen met je voorrem in een bocht!

  • 11 Mei 2012 - 04:23

    Dick:

    Hallo mannen, eindelijk even de tijd om de reisverslagen te lezen. Leuk om jullie op deze manier te volgen, je zou bijna zin krijgen om er achteraan te fietsen. Veel plezier.

  • 12 Mei 2012 - 19:30

    Wim Stam:

    Hey Mannen, grappig, bemerk dat ik iedere dag de behoefte heb jullie blog en dus de bike ervaringen te volgen.
    Veel genoegen tijdens het fietsen en de prachtige indrukken van de omgeving .

    groeten Wim Stam

  • 12 Mei 2012 - 20:01

    Jaap En Ella :

    hoi fietsers hier weer een stukje uit de Velserbroek. We volgen jullie en lezen de verslagen erg graag en in gedachten fietsen we met jullie mee maar dan wel zonder moe te worden hahaaha.
    Op de motor maakte we ons niet druk om de colletjes Wim noem ze maar op cole de Madeleine is de eerste die in me op komt prachtig dat uitzicht en ik denk dat je nu nog meer geniet hoewel tegen wind het misschien iets tegenhoud.
    We wensen jullie veel plezier en minder wind dikke kus en toi toi toi

    liefs Jaap en Ella

    blijven smeren hoor!!!!!!!!

  • 13 Mei 2012 - 13:35

    Alice En Jan:

    We zaten nog even de foto`s terug te kijken van het heerlijke motorweekend.
    En toen schoot gelijk de mooie gele velden weer door het hoofd.
    jammer van die tegen wind,maar gelukkig is het droog bij jullie.
    blijf vooral genieten van alles wat jullie zien.
    we blijven jullie volgen.

  • 13 Mei 2012 - 15:32

    Mama:

    Nou het is nu half zes. Ik ben de hele dag bij nelleke geweest. We zijn in schoorl geweest bij een hele grote rommelmarkt.
    Leuk dat je belde vanmorgen , het is altijd fijn wat te horen. Ik vond ook jouw kaart erg leuk. Waar zitten jullie ook alweer? Het is nog een heel eind hè 700 km. Maar ja, als jullie het leuk vinden moet je ervan genieten. Een week is zo om hè? Gister zijn Sandra Bob en patty geweest ik kreeg lekker Nina Ricci en Bob heeft het ook hartstikke druk.
    Nou kinderen tot horens maar weer. Dikke zoen van Mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lunen

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 23974

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: