Dag 13: Altdrossenfeld - Bischofsgrun (53 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 13: Altdrossenfeld - Bischofsgrun (53 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 13: Altdrossenfeld - Bischofsgrun (53 km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

18 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag wederom een rustige start. Om 08.00 uur ontbeten en om 09.15 uur op de fiets. Het was een zeer zonnige dag alleen de temperatuur blijft wat achter waardoor het op de fiets of in de schaduw toch wel koud is. Goed aangekleed dus. De lange broek gekocht in Millingen ad Rijn heeft zijn geld wel opgebracht!
De route bracht ons eerst naar Bayreuth. Een hele mooie stad ,met heel veel muziekhistorie. Richard Wagner ligt hier ook begraven. Doordat het vandaag Hemelvaartsdag is was alles, behalve sommige terrasjes, gesloten. Toch een paar mooie gebouwen op de " kiek" gezet en hierna heerlijk op een terrasje voor.............jawel Milchkaffee, heisse schoko en apfelstrudel mit vanillesosse!
Na Bayreuth richting Bad-Berneck en het Fichtelgebegrgte in! Een prachtige rit door prachtige natuur en heel veel steile klimmetjes en dito afdalingen. Een paar keer gestopt voor een fotomoment en wat te eten en te drinken.
In Bad-Berneck aangekomen weer een terrasje opgezocht voor een Milchkaffee en een welverdient biertje voor Arie. Op zich geen moeilijke bestelling zou je zeggen maar het duurde zeker 45 minuten voordat ze het kwamen brengen. Omdat we heerlijk in het zonnetje uit de wind zaten vonden we dit niet zo erg.
Na Bad-Berneck richting Bischofsgrun waar we een kamer wilden zoeken.
Dit stuk zou 12 km klimmen zijn om uiteindelijk op een hoogte van 675 mtr uit te komen. Dat wetende en wetende dat de hoogste berg die ik tot nu toe beklommen had de Kruisberg in Heemskerk was (40 mtr), Arie heeft daar overigens meer ervaring mee die is al in de Pyreneeen en de Alpen geweest, ga je je voorbereiden.
Je doet het jasje wat meer open ( want je weet dat je gaat zweten). Je zoekt de juiste versnelling om het goede ritme te vinden. Je neemt nog een slok drinken uit je bidon. Je gaat er nog eens goed voor zitten en je zet het verstand op nul (voor mij de makkelijkste). Oortjes van de I-pod nog eens goed op de oren, blik op oneindig en dan ga je ervoor. Ieder voor zich want het is belangrijk dat je je eigen ritme pakt. Blik op oneindig als twee berggeiten naar boven. En als je dan op de helft bent, in gevecht met jezelf en die berg en er dan door de oortjes het leidje van Stef Bos (papa) klinkt dan weet je dat deze berg jou niet stuk krijgt! Overigens Arie heeft een andere voorbereiding maar ook deze wat oudere berggeit klimt als een jonge berggeit met regelmatige tred naar boven, complimenten!

En als je dan uiteindelijk, na de eerste skiliften van deze route gepasseerd te zijn, bij het hotel aankomt ben je trots op jezelf en op elkaar. Als beloning wacht er dan een heerlijk koud biertje die dan o zo lekker smaakt.
Morgen (vandaag tentijde van dit schrijven) de zwaarste etappe van deze reis, een beklimming tot 870 mtr.
Het klinkt raar uit mijn vingers maar ik heb er zin in, de voorbereiding is reeds begonnen ;-)!

Tot schrijfs, grusse von die zwei berggeiten!

  • 18 Mei 2012 - 10:09

    Gabrielle En Rob:

    Zo mannen: were een mooi verslag. Wat gaat de tijd snel he....eind punt al were bijna in zicht.Vandaag nog een fikse kuitenbijter zo te lezen. Enfin: daarna heerlijk afdealen vanaf 870 meterkes: ach het is pakweg 2 11/4 x de Vaalserberg. Suc6 maar weeer en tot de volgende keer maar weer.

  • 18 Mei 2012 - 10:47

    Nelleke:

    Wat fijn om jullie verslagen weer te lezen en mee te beleven. Wat een kanjer hè, mijn oude grijze berggeit van 64!!!
    Wat zullen jullie genieten en wat doen jullie het goed met die koffieshops, lekker hoor en je hebt het nodig ook.
    Geweldig dat de regen er meestentijds naast valt.
    Jullie treffen het echt enorm.
    Louise heeft jullie verhalen voorgelezen. Ik ben twee nachtjes bij hen in Hoenderloo. Per motor hiernaar toe gereden, best spannend maar erg leuk. Ook Edwin bezocht, wat een warm onthaal en wat een boomlange kinderschaar. Je moet speuren op de foto om mij te zien tussen twee meter hoge jongelui. Was meer dan leuk.
    Nog maar een stikkie en dan hoeppla Tsjechië in gefietst. Eerst nog even over die 800 meter heen. Ik hou daar niet zo van maar dat zal Arie je wel vertelt hebben Wim. dat zijn mijn moppermomenten.
    Was best emotioneel dat lied van Stef Bos denk ik.
    Nou mannen veel liefs
    En ik zie uit naar het volgende verhaal

    Iefs

  • 18 Mei 2012 - 10:47

    Nelleke:

    Wat fijn om jullie verslagen weer te lezen en mee te beleven. Wat een kanjer hè, mijn oude grijze berggeit van 64!!!
    Wat zullen jullie genieten en wat doen jullie het goed met die koffieshops, lekker hoor en je hebt het nodig ook.
    Geweldig dat de regen er meestentijds naast valt.
    Jullie treffen het echt enorm.
    Louise heeft jullie verhalen voorgelezen. Ik ben twee nachtjes bij hen in Hoenderloo. Per motor hiernaar toe gereden, best spannend maar erg leuk. Ook Edwin bezocht, wat een warm onthaal en wat een boomlange kinderschaar. Je moet speuren op de foto om mij te zien tussen twee meter hoge jongelui. Was meer dan leuk.
    Nog maar een stikkie en dan hoeppla Tsjechië in gefietst. Eerst nog even over die 800 meter heen. Ik hou daar niet zo van maar dat zal Arie je wel vertelt hebben Wim. dat zijn mijn moppermomenten.
    Was best emotioneel dat lied van Stef Bos denk ik.
    Nou mannen veel liefs
    En ik zie uit naar het volgende verhaal

    Iefs

  • 18 Mei 2012 - 11:05

    Willem:

    He mannen mooi dat jullie behalve van de tegenwind ook al berggeiten worden suc6 en veel plezier

  • 18 Mei 2012 - 12:17

    Ben:

    Wim en maat, het doet mij zo'n deugd te horen dat het zo voorspoedig gaat en dat het Wim zo goed bevalt. Ik ben ook blij dat je het ervaart hoe lekker het is die kick te krijgen als je na een dag trappen je doel bereikt hebt of als je boven op welke top dan ook bent gekomen. Ik deel deze ervaring met jullie want geen intensere vakantie dan een fietsvakantie. Veel plezier met de laatste 200km.

  • 18 Mei 2012 - 12:46

    Sandra :

    Hè ,Simon de berggeit wat ben ik trots op jullie , kan me voorstellen dat het juiste liedje in je oren klonk. Wat zou het mooi geweest zijn als je vader hiervan geweten had. Maar wat zou hij zich zorgen maken of alles wel goed zou gaan. Hij zou zo met jullie in gedachten meegereisd zijn ,nu zijn ze hier en nu weer daar .... En nu fietst hij in jou gedachten mee, en dat is heel mooi. Ik zal dinsdag met mama naar hem toegaan ,dan is het zijn verjaardag ..wat zou hij trots geweest zijn ,dat jullie zo,n mooie reis door zijn geliefde Duitsland maken ! Nou ,lieve mannen ga ervoor want je weet na iedere klim volgt weer een daling .."... Heel veel liefs voor jullie beide XXX

  • 18 Mei 2012 - 16:06

    Madeleine:

    Leuk om de verslagen weer te lezen. Wij leven mee en jullie hebben een mooi naslagwerk voor later. Fijn dat het nog steeds zo goed gaat en dat jullie het zo leuk hebben samen. Dankjewel voor de kaart, hij kwam precies op tijd aan. Leuk dat je gisteren even belde, pap. Succes met de laatste kilometers! Liefs, Madeleine

  • 18 Mei 2012 - 16:06

    Patty:

    En maar zeggen: die midalgan heb ik toch niet nodig! Maar ik heb gelukkig al een aantal keren het woord voorbij horen komen!
    Fijn dat het lekker gaat, en spannend de zwaarste dag, maar gaat vast goedkomen. Dat wordt afkicken straks weer als je thuis komt, gelukkig hebben we een hometrainer, haha!
    Heeel veel plezier nog! Geniet ervan! En tot gauw! Liefs en dikke kus!

  • 18 Mei 2012 - 16:40

    Dick:

    Hallo Wim en Arie
    Wat een top prestatie, ik krijg steeds meer bewondering voor jullie! Geniet er van.

  • 18 Mei 2012 - 18:30

    Beste Berggeiten:

    Mijn complimenten zijn ook hier weer op zijn plaats denk ik .

    Ik lees het verhaal voor Japie voor en hij moest even lachen fotomomentje fotomomentje net als in Oostenrijk zeker hahahaha ik zal dat nooit vergeten filmen fotó's zo heb je het gezien dan gaan we weer een tochie van vijf uur sturen nee Willem genieten hoor geweldig om van de kleine dingen te genieten en de mooie gebouwen .

    ben benieuwd naar de foto's

    ook nu sluit ik af met
    toi toi toi
    en hou jullie goed en laat het biertje lekker smaken die hebben jullie dubbel en dwars verdiend

    hééééééél vééééééél succes met de kilometers die nu nog gaan komen

    liefs Ella en Jaap maar daar is het licht net bij uitgegaan het is hier nu vrijdag en het is half negen dus dan weet je het wel kus

  • 18 Mei 2012 - 19:12

    Ronald:

    Wist dat geen berg je te hoog was maar nu zie je maar dat je ook voor een echte berg je geestelijk moet voorbereiden en dat je dan in staat bent om ook deze weer te beklimmen. Niets is onmogelijk he. Leuke ervaring van een man die zijn broek nog niet had gewassen en dan gewoon zeggen dat je nog wat verder gaat fietsen hahhaha. Man dacht eindelijk leuke mensen binnen te hebben en dan gaan ze weer weg hahhahaha.
    Ben blij trouwens dat jou nieuw gekochte broek dienst doet, ben ook blij voor de omgeving want ben bang dat je witte benen te snel zullen verkleuren en dat je naast je pezen ook last krijgt van andere ongemakkelijkheden.
    Goed bezig mannen, succes met de laaste kilometers.

  • 19 Mei 2012 - 11:14

    John:

    Zo, nog steeds vreselijk goed bezig dus! Er blijft toch nog wel wat van je over toch? Volgens mij moeten de calorieen en dus de kilo's eraf vliegen. Of compenseren jullie dat 's avonds weer met voldoende nieuwe inname van calorieen?
    Nog even doorgaan en succes.

  • 19 Mei 2012 - 15:31

    Hans Heleen:

    Daar is weer een verslag wat niet 1 maar een heleboel. Wim als schrijver doe je het ook erg goed, dus voor de toekomst wielrenner en schrijver. Over het bier zal ik het niet hebben. Het gaat julllie goed bergje op en af puf puf heel stoer.
    We blijven de verslagen alle lezen ook al schrijven we niet overal iets bij.
    Succes to de volgende etappe.

  • 20 Mei 2012 - 09:01

    Chris:

    Hallo Wim en Arie, fantastisch zoals jullie bezig zijn. Ik heb vandaag jullie verslagen achter elkaar doorgelezen maar wat moet dit als je het aan het doen bent een pracht ervaring zijn. Geweldig zoals je omschrijft hoe de natuur is en hoe jullie ervan kunnen genieten. Ik heb zelf aardige stukjes gefietst maar de tocht die je nu omschrijft komt op mijn verlanglijstje te staan. Ik zou zeggen voor vandaag heel veel succes met klimmen en je weet het klein beginnen opschakelen kan altijd nog. Geniet nog de laatste week van jullie reis en veel succes.

  • 20 Mei 2012 - 10:01

    De Valkjes:

    Zondag....... rustdag..... en regenachtig hier in Zaandam. Voor jullie ook zondag, vast geen rustdag maar hopelijk wel lekkerder weer.
    Praag ligt nu aan jullie voeten en de laatste loodjes wegen, met het einddoel in zicht, vast niet zwaar!
    Wim wij vinden het een hele prestatie dat je deze eerste verre fietsreis zo goed hebt volbracht!
    Maar dit komt waarschijnlijk mede door het enthousiaste gezelschap van je leermeester Arie, die weet hoe je dipjes kan voorkomen of opheffen.
    Geniet van Praag en geef het zadelgedeelte wat rust!! Hartelijke groetjes van ons.

  • 20 Mei 2012 - 10:33

    Robin:

    Wim, als ik dit allemaal lees krijg ik zin om zelf ook de fiets te pakken. Gisteren dan ook maar een rondje houten gedaan, maar op de één of andere manier heb ik het gevoel dat dit niet helemaal vergelijkbaar is. ;)
    Erg leuk om te lezen. Bijna jammer voor de lezers als jullie tocht er op zit! :)

  • 20 Mei 2012 - 16:45

    Wil En George:

    Mannen ik vindt jullie een stel kanjers.
    En ik ben geweldig trots op mijn broer.
    Hardstiike leuk om al die reisverslagen te lezen.
    Nog veel sucses met de rest van jullie reis ,en veel liefs en groetjes van ons uit Heemskerk

  • 21 Mei 2012 - 10:34

    Hans:

    Als je zelfs skiliften gaat tegenkomen dan ben je wel erg hoog. Ik blijf me verbazen. Het is dus echt niet zomaar een toeristische route. Het is bloed zweet en tranen. Jullie zijn echte toppers

  • 21 Mei 2012 - 17:04

    Sjaak Betjes:

    Klinkt allemaal leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 23975

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: