Dag 12: Hildburghausen - Altdrossenfeld (97 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 12: Hildburghausen - Altdrossenfeld (97 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 12: Hildburghausen - Altdrossenfeld (97 km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

18 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Om 08.30 uur reden we met ingesmeerde benen (midalgan) uit Hildburghausen vandaan. De lucht was dreigend en het was koud (7 graden) We fietsten in de richting van Veilsdorf langs de bosrand. Vervolgens richting Meeder. Alhoewel de lucht er nog steeds dreigens uitzag bleef het wel droog. Na Meeder een heerlijke afdaling van 4 km waarbij de teller uiteindelijk op 56 km kwam!
Na Meeder richting Coburg. Hier weer een stuk onverhard wat door de regen die daarvoor gevallen was ervoor zorgde dat het behoorlijk modderig was geworden. Hierna via stadswandeling Coburg richting Coburg-Zuid. In Coburg overigens weer de dagelijkse vitaminen genuttigd in de vorm van koffie (voor Arie overigens altijd warme schoko) en koek. Terwijl we in het restaurant zaten viel de regen ook behoorlijk naar beneden dus een perfecte stop.
Het waait vandaag behoorlijk hard maar we hebben het geluk dat we de wind in de rug hebben, ook wel eens lekker.
Met de knie gaat het vandaag een stuk beter, de rust heeft ons goed gedaan. De officiele route voorziet in een alternatoief over Bayreuth, daar gaan we gebruik van maken. Morgen komen we daar. We hopen alleen dat er wat te doen is vanwege Hemelvaartdag, we zullen het beleven.
Vandaag hebben we de teller op 1000km gezet. We hebben het nog steeds naar ons zin en vermaken ons best. De sfeer is uitmuntend en de conditie stijgt!

Morgen dag 13, vrijdag rijden we Tsjechie binnen voor de laatse 240 km naar Praag.

Bey, bey en tot schrijfs!

  • 18 Mei 2012 - 09:41

    Gabrielle En Rob:

    Zo zie je maar dat een rust moment, ook je knie ten goede komt. Fris 7 graden inderdaad. Erg fripsjus. 1000km grens overschreden: HOERA! knap hoor. Himmelfahrtstag: ik denk dat alles wel gesloten was......jammer, want het is een mooie stad. Veel te doen oa Bayreuther Festspielen...maar dat is volgens ons in August. Nou we eggen maaar: tot het volgende lees genot. Greudels en teudels uut Gool

  • 18 Mei 2012 - 10:53

    Nelleke:

    Arie, heb jij geen knelpunten? C.q. Spieren, billen, enz. Ik ben wel erg benieuwd hoe het met je dijbeen is. Nog steeds last of heb je de blessure eruit gefietst?..
    Liefs
    P.s. De volgende keer wil ik weer meefietsen, want met al die verhalen
    Mis ik het echt.
    Liefs

  • 18 Mei 2012 - 12:33

    Sandra :

    Jullie gaan als een speer hè , 56 km per uur gaat wel heel erg hard ,doe voorzichtig aub . Dus toch toch regen ,nou heb je dat ook gelijk ervaren ,zoveel druppels heb je nog niet gehad . Wat zal je fiets eruit zien ,zal wel aan je hart gaan ,zo schoon gepoets als hij was dat je uit Beverwijk wegreed ha ha . Maar als we met de motor weggaan is die ook altijd glimmend ,en na gebruik ook niet meer om aan te zien ,en daar lig je ook nooit wakker van . Wens je een mooie grensovergang ,op naar Praag .Ben super trots op je . Heel veel plezier nog en Arie de Gr. Heel veel liefs van mij ... Ihvj

  • 18 Mei 2012 - 18:22

    Two Lonesome Bikers:

    1000 kilometers petje af dat hebben jullie erg goed en snel gedaan TOP.

    Je hoeft niet zo zeer op steentjes in de bochten te letten zeker hé Wim vandaag heb je meer op de plassen moeten letten denk ik.

    Ik vind het heerlijk om jullie verhalen te lezen en leef mee en hoop dat het sfeertje dat jullie hebben tot het einde lekker blijft en niet verstoord wordt door mankementen aan de fietsen of zo
    dikke kus uit het op dit moment regenachtige Velserboek

    veel liefs Ella


  • 19 Mei 2012 - 08:17

    Willem:

    klasse

  • 21 Mei 2012 - 10:26

    Hans:

    Het lijkt me doodeng om zo hard af te dalen Ik zou het niet durven. Ik had nog wel ff 3 kilometer meer gefietst. Top dat alles zo goed gaat.

  • 21 Mei 2012 - 17:02

    Sjaak Betjes:

    Heb je een foto gemaakt van de km teller bij stand 1000? Doet het altijd goed in het Hema fotoboek.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 23973

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: