Dag 15: Arzberg - Tepla (80 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 15: Arzberg - Tepla (80 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 15: Arzberg - Tepla (80 km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

20 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag en bijzonder fraaie dag qua route en qua weer. Rond 08.45 uur reden we uit Arzberg vandaan en ongeveer een half uur later passeerden we de grens met Tsjechië. De route is nog steeds erg heuvelachtig en beiden vinden we dat dit eigenlijk wel de zwaarste dag tot nu toe. De route bracht ons in het centrum van Cheb waar we koffie dronken. Vanuit Cheb richting Stara Voda. We bleven maar klimmen en dalen. Na Stara Voda volgde Marianska Lazne, een heel mooi Kuuroord. Hier nog even opgestoken om wat te drinken en vervolgens weer verder. In deze plaats ben ik met San en de kinderen ook nog geweest, leuk om deze herinneringen weer op te halen. Het was prachtig weer dus we reden in korte broek en shirt met korte mouwen, eindelijk zou je bijna zeggen. Vanuit M.L weer een lange klim met de laatste km ook nog over een bospad. Deze klim bracht ons weer naar 732 mrt hoogte. Na boven gekomen te zijn wilden we iets eten. We hadden nog een yoghurtje in de tas zitten echter deze bleek door al het gehussel lek gegaan te zijn dus moest Arie eerst zijn tas schoonmaken. Vanuit deze stop richting Klaster Tepla waar we een slaapplaats vonden.
De wegen in Tsjechië zijn overigens heel slecht waardoor je aandacht continu op de weg gefocust moet zijn en je daardoor wat minder van de natuur kunt genieten. En ja, we hebben nog steeds tegenwind!

Tot schrijfs!

  • 20 Mei 2012 - 20:10

    Aad Van Den Bergh:

    Wim en natuurlijk je zwager Arie, wat een avontuur tot zover. Het is erg leuk om deze verslagen te lezen. Ik lees dat het eindpunt nu toch echt wel in zicht komt. Volgens mij met dit soort bergen en de constante tegenwind heb je af en toe ook wel eens heimwee naar het vlakke nederland waar je meestal " windje mee" hebt.
    Veel succes toegewenst en op voor de laatste loodjes.

  • 20 Mei 2012 - 20:12

    Chris Kolloffel:

    Wim,
    Ik las in een vorige reisverslag dat je de reacties leuk vond, om de reclame te ontwijken nog niet naar onder gescrold en dus ook niet gezien dat ik een reactie achter kon laten. Hierbij dus de eerste en de laatste, je bent imers alweer bijna thuis. Indrukwekkende prestatie, je bent je tweede jeugd goed begonnen. Wat me wel verrast is de vele malen wind tegen, statistisch gezien kan dat niet en ik zal dit gegeven dan ook maar onder de categorie "vrouwenpraat" plaatsen. Veel succes met de laatste loodjes en doe voorzichtig met de knie.
    Chris

  • 20 Mei 2012 - 20:26

    Nelleke :

    Geweldig, ondanks de wegen en de beklimmingen om toch nog zoveel kilometers te maken.
    PETJE AF!!!!
    Arie denk wel om jezelf hoor!!
    Ik hoop dat de laatste dagen met wind MEE de tocht gaan afsluiten,
    liefs allebei.

  • 20 Mei 2012 - 21:28

    Sandra :

    Lieve schat
    Bergen zijn niet erg ,na iedere berg krijg je een afdaling en al zijn ze niet optimaal ,het is een afdaling . Doe voorzichtig jullie hebben alle tijd ,dus dan maar wat zachter naar beneden ....
    Als je thuis bent zal ik je knieën wel even onder handen nemen :) kijk ik nu al weer naar uit ha ha ,
    Veel plezier en veilige km nog,en een kus voor op je zere knie ha ha XXXX ihvj liefs

  • 21 Mei 2012 - 05:23

    Gabrielle En Roib:

    ...zo dus eigenlijk waren voor het stuk door Tjechie crossfietsen beter geweest...maar ja daar kan geen bagage op. Mooie verslagen bai duh wee

  • 21 Mei 2012 - 11:07

    Hans:

    Eindelijk in Tjechie. Zo zie je maar weer dat de wegen per land verschillen. Op Curacao waren de wegen ook zo slecht. Was de yoghurt van Arie link of rechts om gedraaid. Jullie waren vandaag weer hoog geklommen. Klasse

  • 21 Mei 2012 - 17:09

    Sjaak Betjes:

    Misschien had die oude pension dame Arie's tas niet kunnen schoonmaken?

  • 21 Mei 2012 - 19:18

    Heleen Hans:

    Nu toe aan de laatste etappe, top van jullie. Wij hebbben veel bewondering voor jullie prestatie. Succes morgen hoop dat het droog blijft en geen wind of hij moet in de rug blazen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 23971

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: