Dag 19: Cernosice - Praag (29 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu Dag 19: Cernosice - Praag (29 km) - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Wim Blinkhof - WaarBenJij.nu

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

Door: ArieenWim

Blijf op de hoogte en volg Wim

26 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Vandaag dan de laatste etappe van de ronde van Praag, althans hier in Tsjechie.
Rustig aan de dag begonnen want de tijd die we hadden voordat de trein vertrok was zeer ruim.
8 Uur opgestaan, 08.30 ontbeten. Hierna de fietsen weer beladen, wat waren ze weer blij dat ze weer mochten bewegen, en om 09.45 uur vertrokken we dan voor de laatste etappe in Tsjechie.
We voelden ons net twee wielrenners uit de Tour de France. die de laatste etappe van de tour, tot aan de Champs Elysees ook altijd stapvoets rijden, omdat de prijzen over het algemeen verdeeld zijn.
De eerste 7 km ging door open landschap over slechte wegen, waren we ondertussen gewoon, en langs een golfbaan welke ze aan het aanleggen waren. Onderweg nog een paar keer gestopt voor wat kiekjes.
Na 7 km kwamen we op de A2 terecht. Nee we waren niet van koers en beland op de snelweg Amsterdam-Maastricht, maar de fietsroute A2 welke je langs de Moldau, na 13.5 km in Praag brengt.
Deze route voelde als de route op de Champs Elysees alleen moet je dan voor Champs Elysees de Moldau lezen. Alsof we door alle Pragenaren in Praag verwelkomd werden. Het was druk op deze route met skeelerende Pragenaren (ook veel moeders achter de buggy's), fietsers, hardlopers en wandelaars. En daartussen reden twee trotse lonesome bikers die van hun laatste kilometers tot aan hun doel genoten.
Echt een heel gezellig stuk om te fietsen, met perfect asfalt (ook wel weer eens lekker), en te relaxen/genieten op een van de vele bankjes.
Ook langs deze fietsroute was een golfbaan. Als souvernir aan de reis heb ik nog een golfballetje opgepikt daar daar op de baan lag, hoop niet dat hij van iemand was die daar net bezig was om zijn eerste par te halen.

En als je dan zo op dit prachtige fietspad langs de Moldau fietst en je laat je reis in je gedachten nog eens de revue passeren en juist op dat moment klinkt er een liedje in je oren met als titel "I feel fantastic" dan kun je deze worden alleen maar bevestigen.
Het was een fantastische belevenis en ik voel me fantastisch na deze bijzondere fietsvakantie!

In Praag aangekomen weer even opgestoken voor een bakkie en wat te eten en hierna, met de fiets aan de hand, de Karl Gustavbrug op om weer wat foto's te maken maar nu met de fietsen en in fietskleding.
Vanaf hier richting astronomische klok en ook weer wat foto's en voor Arie een wel verdient ijsje, met baileys, op het plein. Ikzelf had een lekker colatje light.
Vanaf hier ging het tot Hlavni Nadrizi (cntraal station in Praag). Hier waren we om 17.00 uur dus ruim op tijd voor vertrek van onze trein (18.30 uur).
De fietsen in treinstel 174 geparkeerd en wijzelf hadden ons optrekje in treinstel 171.
We hebben een tweepersoons slaapcoupé met hierin ook een gelegenheid om jezelf op te frissen. Ideaal dus. We worden om 7 uur gewekt en krijgen dan ook nog een ontbijt (goed geregeld Arie). Om 08.45 uur stappen we dan in Arnhem weer uit voor onze laatste kilometers richting Waarland (nog 210 km dan te gaan) waar we dan vrijdag aankomen.

Tot schrijfs!



  • 26 Mei 2012 - 07:38

    Bob:

    Mooi geschreven papa, ik hoor graag je verhalen. Kus Bob

  • 26 Mei 2012 - 07:58

    Hans:

    nu ik dit schrijf zit je waarschijnlijk thuis gezellig weer bij je gezin. Ik dacht eigenlijk dat je vandaag zou thuis komen. Ik zou al buiten in de voortuin gaan zitten om te zien langs riijden. Nogmaals, ik vind het een onwaarschijnlijke prestatie die jullie hebben geleverd en ik kom snel langs.

  • 26 Mei 2012 - 08:48

    Willem:

    mooi gaan, en zoals wim al schreef ik denk fantastisch, gr

  • 26 Mei 2012 - 10:42

    Sandra :

    Wat moet het een belevenis zijn om Praag echt in te fietsen .Eenjaar lang heb je het er over gehad ...en nu de foto,s die het bevestigen . Apetrots ben ik op je , en Arie ontzettend dankbaar voor de goede begeleiding ;)
    Kom nu maar snel naar huis zou ik zeggen ...zo snel als de trein rijden kan ha ha !

  • 26 Mei 2012 - 15:45

    Heleen Hans:

    Het klinkt als of jullie de winnaar zijn van de fietstocht.
    DAT KLOPT Onwijs goed gedaan bikers,
    Heel veel bewondering van onze kant TOP gedaan.
    Ga de laatste dagen relax de laatste dagen doen

  • 29 Mei 2012 - 10:21

    Jaap En Ella:

    heerlijk om te lezen dat jullie weer in Nederland zijn aangekomen en dat het zo geweldig goed gegaaan is .
    twee lonesome bikers nou ik vind het een hele prestatie en zet voor lonesome maar top lonesome.

    ga jullie goed de laatste kilometers
    kus van zus

  • 20 Februari 2014 - 21:40

    Becker Ivonne:

    hallo,hopelijk lees je nog eens het bericht,ik heb jullie verslag gelezen en vind het een hele knappe prestatie,wij gaan deze zomer ook naar praag met de fiets en graag had ik van jullie enkele inlichtingen over de nacht trein om terug te keren naar arnhem.hoe en waar en wanneer je dat hebt geboekt of moet je dat niet reserveren,kan je dat de dag zelf zomaar een treinkaartje kopen ?kan je me uitleggen hoe ik dat het best doe om met twee personen met fiets terug te treinen naar nederland?(arnhem)wij wonen in belgie aan de kust en rijden eerst met de auto naar de plaats waar de route begint .als je me op weg zou kunnen helpen zou ik jullie heel dankbaar zijn voor ons is het altijd een probleem om vervoer naar huis tevinden,fietsen is leuk maar je moet toch eens terug!!!maar toen dat jullie met de nachttrein naar huis reisde dacht ik dat is het maar ja hoe begin ik eraan...hopend op een antwoord groet ik je van harte Ivonne,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Fietsvakantie naar Praag

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie.

In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch.

De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet.

Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg.

De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie.

Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen!

Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-).

Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden.

Tot schrijfs!

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2012

Dag 21: Kampen - Waarland (126km)

26 Mei 2012

Dag 20: Arnhem - Kampen ( 79km)

26 Mei 2012

Dag 19: Cernosice - Praag (29 km)

22 Mei 2012

Dag 18: Bezoek Praag met de trein

21 Mei 2012

Dag 17: Rockycany - Cernosize ( 77 km)
Wim

De eerste fietsvakantie van Wim samen met zwager Arie. In 2011 is het idee ontstaan om samen met zwager Arie een fietsvakantie te gaan houden. Waarom? Zal de midlifecrisis zijn denk ik. Indien deze crisis zich beperkt tot dit soort ideeen dan mag die crisis overigens nog heel lang duren ;-). De voorpret is al fantastisch. De eerste bestemming die genoemd werd was Santiago maar daar was Arie al geweest. Heel spontaan kwam Praag toen naar vorenen dat zag Arie wel zitten Waarom Praag? Geen idee, een opwelling en Arie was enthousiast, nu is die overigens voor dit soort zaken altijd te porren dus dat verbaasde mij dan weer niet. Aangezien het voor mij de eerste fietsvakantie is moest ik nog het een en ander inkopen. Een mooie fiets was ik sowieso al van plan om te kopen maar voor een fietsvakantie komt er iets meer bij kijken. Ook de overige zaken zijn in de loop van het afgelopen jaar allemaal aangeschaft. Degene die mij kennen weten dat ik niet over één nacht ijs ga voordat ik iets aanschaf. Dit houdt wel in dat ik aan het einde van de rit niet kan zeggen dat het aan mijn spullen heeft gelegen ;-) wanneer het niet is geworden wat ik er van verwacht had. Er is behoorlijk geinvesteerd zullen we maar zeggen. Dat het niet wordt wat ik er van verwacht ben ik overigens niet bang voor want ik heb er ontzettend veel zin in, wat mij betreft kunnen we weg. De route start in Beverwijk. Vervolgens rijden we via Hoogland (bij Amersfoort), waar we de eerste overnachting hebben, naar Millingen aan de Rijn. Hier hebben we de tweede overnachting en hier begint ook de officiele route naar Praag. De route hebben we is in een heel mooi boekje vastgelegd en de GPS Track staat in de navigatie. Vanuit Praag gaan we dan met de nachttrein weer richting Nederland om in Arnhem uit te stappen. Vervolgens gaan we van Arnhem via de dijk Lelystad-Enkhuizen naar Waarland wat onze eindbestemming is. Verwachting is dat we daar op 26 mei weer aankomen! Arie en ik hebben overigens een aantal afspraken gemaakt. Arie zorgt voor de route, middels de kaart (Arie gelooft niet in al die moderne techniek!). Wim zorgt voor de foto's. Wim rijdt s'morgens voor en Arie s'middags. Als je wil weten wat hier achter zit moet je straks maar goed naar de foto's kijken ;-). Middels dit reisverslag zal ik al onze hoogte- en dieptepunten vastleggen zodat we onze volgers op de hoogte kunnen houden. Tot schrijfs!

Actief sinds 03 Mei 2012
Verslag gelezen: 586
Totaal aantal bezoekers 23952

Voorgaande reizen:

05 Mei 2012 - 26 Mei 2012

Fietsvakantie naar Praag

Landen bezocht: